Inskrivning!

Idag har jag spenderat förmiddagen på Sahlgrenska för inskrivning inför operationen. Det hela gick som vanligt, fick träffa en snäll kvinnlig läkare som klämde och kände lite på ryggen och som kände staget direkt och sa att hon förstod att jag ville ha bort det! Tack, äntligen någon som förstår haha! 

Sen fick jag gå iväg till lab och ta prover. Fick sitta i väntrummet i nästan en timme och sen fick jag världens suraste sköterska som stack mig. Usch haha ville säga till henne men jag skrattade åt henne istället så rätt åt henne haha. 

Därefter gick jag och Carin över till skolan en snabbis och hämtade ut våra tentor och sen gick vi till narkosen för samtal där. Jag sa till att jag gärna ville ha en kateter även denna gång och sköterskan tyckte det var lite konstigt då patienterna brukade tycka tvärt om men ja jag vill inte behöva rikas så hellre kateter. Nu kom jag på mig själv med sjuksköterskesnack här men rikas betyder att man tappar blåsan på urin med en kateter som bara förs in för att tömma blåsan och sedan tas ut igen. Så nu fick vi reda på det med! ;)

Efter narkosen hade vi ett litet snabbt inskrivningssamtal med Sara men eftersom jag redan gjort det här tidigare så var det inte så mycket information jag behövde. Det enda jag har bett om idag är att få kateter och att få ha med mig en anhörig på uppvaket och när jag kommit upp till avdelningen men det ska jag prata med narkossköterskan om samt personalen på avdelningen.  Det ska nog lösa sig fint, och som narkossköterskan sa när vi pratade s år man ju faktiskt inte så himla gammal bara för att man är 20! Eller det förstod iallafall hon eftersom hon hade barn i min ålder sa hon så det kändes skönt. Hoppas personalen på uppvaket också förstår det haha. 

Nu är det alltså bara att vänta till den 15 april då jag skrivs in på kvällen och den 16 smäller det! Ska bli så skönt. 

Imorgon fyller jag 20 så nu blir det kalas hela veckan. Det är skönt att jag har så mycket annat på gång i livet just nu så att jag kan släppa ryggen lite även om jag har ont. 




KOMMENTARER

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback