Hälsat på Alva

Hejsan! Gud vad längesen det var jag skrev ett inlägg här.. Hur mår ni? Hoppas allt är bra mer er!
 
Minns ni att jag och Julia fikade med en tjej i somras vid namn Alva? Då stod hon i kö till en skoliosoperation. Sen dess har jag haft mejlkontakt med hennes mamma och strax efter nyår fick jag beskedet om att Alva skulle opereras den 8e januari på Astrid Lindgrens barnsjukhus, i Solna.
 
Idag efter jobbet gick jag dit för att hälsa på henne. Alvas trevliga mamma mötte upp mig vid huvudentren och tillsammans gick vi till rummet där Alva och hennes pappa var.
Så fort jag klev in i rummet möttes jag av Alvas fina leende, hon blev så himla glad! Jag kramade om henne och satte mig ned vid henne och då frågade jag hur operationen gått och hur hon mår. Efter en stund var det middagsdags. Eftersom hon inte alls ätit mycket sedan operationen talade jag om för henne hur viktigt det var att äta upp hela måltiden, dels för att hon inte ska förlora vikt ( så att hon slipper stanna längre än vad hon behöver) och dels för att läkningsprocessen skall gå bra och fort. Efter mitt tjat och efter att hon ätit klart var det dags för mer smärtstillande eftersom Alva skulle träna på att ställa sig upp. Då kom sjuksköterskan in med mer smärtstillande och efter cirka tio minuter kom det in en undersköterska. Tillsammans skulle dem hjälpa Alva att först sätta sig upp och sedan stå upp. Det gick hur bra som helst! Det gjorde jätteont förklarade Alva, trots att hon grät och hade ont, så bet hon ihop och var uthärdig. Så denna gång räckte det med att hon fick sitta upp i sängen ett litet tag och sedan lägga sig ned igen. Wow vad vi alla var stolta över henne!
Eftersom Alva varit så obeskrivligt duktig tyckte jag att hon var värd några presenter! Då berättade jag för henne att jag hade lite presenter med mig och hon blev så himla glad! Vilket gjorde mig ännu gladare :D Hon förtjänar verkligen det och jag ville att hon skulle känna sig speciell.
 
Dagen kan beskrivas med en mening : WOW vilken stark liten tjej! Alva är bara 10 år gammal och att gå igenom en sådan här stor operation är verkligen inte lätt! Jag kan inte förklara hur stolt jag är över henne, hur duktig hon är och att hon trots smärtan kämpar på och är glad! Hon har klarat av allt hur bra som helst och det har inte varit några komplikationer, vilket inte förvånar mig med tanke på hur stark hon är!
Det gjorde lite ont i hjärtat att se henne ha ont, men vi alla tror verkligen på henne och vet att hon tar sig igenom detta.
Lycka till i fortsättningen Alva, du är mer än grym!
 
Tack Alva och föräldrar för att jag fick komma <3
 

Styrkekramar från Hazal
 

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

Åh vad roligt att se dig skriva igen Hazal! Hoppas allt är bra med dig! <3 Och vad glad jag blir att höra att allt har gått så bra för Alva! Hon är så stark! Operationen är verkligen tuff och att klara av det när man är så litet är helt ofattbart! så starkt gjort!! <3

Såg att vi nästan hade opererat exakt samma område skiljer bara en kota ;)

Massor med kramar <3

Svar: Hej fina du! Vad bra att du tycker om det, ska försöka göra det oftare, dock är det svårt att komma på något att skriva om när man är färdigbehandlad.. Allt är bra med mig, hoppas det är bra med dig med.. Jag håller med, kunde inte sagt det bättre själv Linda. Fint sagt <3
Styrkekram och ha en fortsatt trevlig söndag! :)
Mvh
Hazal
Skoliosbloggen

2014-01-12 11:00:04
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Ellen

Åh vilken kämpe!
O va fint av dej att hälsa på :)

2014-01-14 20:36:23
URL: http://duumbass.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback