Hem

Igår (påskafton) fick jag åka hem. Kunde inte kissa på hela morgonen men det var inger som oroade läkaren ändå utan han sa att om jag inte hade behövt blivit rikad hittils skulle jag inte behöva bli det heller. Tänkte visar tänk del sig själv men kunde inte säga något. Tråkigt när sjuksköterskan stod bredvid och snart jag hadw lyckats kissa ordentligt när jag inte alls hade det, hade c 200-300 mö kvar i blåsan efter art ha vart på toa men ja. Hem skickade dom mig iallafall och ingen ens frågade hur jag bodde. 

Bor ju själv med min styster men hon är borta hela helgen så henne kan jag inte då någon hjälp av så det blev till att pappa som bor två timmar bort fick komma och hjälpa hämta mig. Fick åka förbi mitt jobb också och hämta ett glidlakan eftersom inte arbetsterapeuten arbetar på helger och kunde ge mig ett och det klarar jag mig inte utan! 

Är så drogad av mina mediciner att jag mest sover. Dom bäddade ner mig vid 7 igår för att jag somnade ifrån dom i soffan men sen vaknade jag till igen och var med resten av kvällen. Nu sitter jag vaken mitt i natten och har lite panik över att jag inte kan kissa. Vi bor mitt ute på landet och närmsta sjukhus är en timme bort vilket jag sa till läkaren igår men nej eftersom jag kunde kissa enligt honom var det inga problem så ni hoppas jah verkligen inte det. Börjar gråta snart av panik. 





KOMMENTARER

Kommentarer
Sanna :D

Hoppas det blir bra för dig! Jag opererade mig (för andra gången) i mars och håller på att bli ganska bra :-)Är nu stelopererad från nacken till näst sista kotan och jag hade själv känt att det var något fel i flera års tid. Blev aldrig bra från förra operationen (2009). Jag försökte få en röntgentid efter att smärtorna inte gick över med det tog låång tid innan den tiden kom och fick vänta ett halvår på att komma till läkaren, det visade sig att en skruv vridit sig. Under den tiden blev det mycket värre. De vägrade att göra en till röntgen så efter jag gjort operationen berättade de att det inte bara var en skruv som vridit sig utan 2 och att jag brutit en kota (vilket jag är ganska säker på att jag gjorde för över ett år sedan. Sjukvården i ett nötskal minst sagt. Min mage stannade också av helt och hållet :/ Kunde inte bajsa något på en vecka trots att jag fick hur mycket som helst. Tillslut kräktes jag så fort jag skulle dricka och kunde därmed inte äta. Då fick jag laxerande(som borde satts in mycket mycket tidigare)och då gick "proppen". Hemskt att de inte skickar med något alls :/ Kommer du ha någon korsett efter detta? Har du andra problem som t.ex. längdskillnad på benen osv? Vad gjorde de för dig denna operation?! Hoppas verkligen dig allt väl! :-)

2014-04-23 22:45:09
URL: http://mooseplaza.blogg.se
Alex

Guu du e så fin o stark julia, tre op!!! Håller tummarna att allt ska gå bra för dig nu :) ser fram emot att se röntgen oxå
Varma kramar fr italien!

Svar: Åh tack snälla du, Vad glad jag blir! :) Jag ser också fram emot att få se röntgen, kommer inte få göra någon förns i slutet av augusti tyvärr! :( Ha det fint, kram
Skoliosbloggen

2014-04-29 10:39:00
URL: http://italygirl.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback