Jamen tackar!

Anonym

Din/eran(?) blogg har blivit så otroligt dålig senaste tiden...

 

Svar: Tack för din otroligt gulliga kommentar! 

Det finns andra sätt att uttrycka sig på, du kanske borde lära dig lite utav det innan du kommenterar på folks bloggar. Jag är mycket väl medveten om att jag inte bloggar ofta och att jag inte har något roligt att skriva om, MEN jag och Hazal startade den här bloggen för över 3 år sedan. Vi/Jag har bloggat i 3 år om skolios, det finns inte så mycket mer att skriva just nu när det står stilla för mig med behandlingar osv. Jag är liksom färdig. 
.
När vi startade denna blogg var vi mitt uppe i korsettbehandlingar, skolios fanns knappt på kartan i bloggvärlden och vi hade mycket att skriva om. Sedan kom dagen då jag fick ett operationsbesked. Mycket tankar och känslor speglade sig här på bloggen. Sen kom dagen då jag opererades och följande månader skrev jag mycket om min rehabilitering, min praktik på ryggavdelningen på sahlgrenska och hur smärtan tryckte ner mig totalt under förra hösten. Därpå kom ytterligare en operation, mer att uppdatera er om här på bloggen. Men nu då? snart 1 år sedan min senaste operation. Allt som finns att skriva om skolios är skrivet här på bloggen. Vad vill ni att jag ska skriva om? Ska jag göra ett inlägg varje kväll när jag ligger i min säng och har ont och är deprimerad över att min skruv som skaver? Det skulle väl vara alldeles för tjatigt och jag skulle då upplevas som gnällig och otacksam, aldrig nöjd.
.

Testa själv att starta en blogg enbart med ämnet skolios. Försök hålla den vid liv i 3 år. Det är inte så lätt som du kan tro! 

Jag kommer självklart inte att lägga ner bloggen, men jag kan inte uppdatera varje dag som jag nästan gjort i tre år, det går inte. Jag studerar till sjuksköterska på Göteborgs universitet där lärarna tror att vi ska bli forskare och blir överrösta med vetenskapliga artiklar som ska granskas och skrivas. Samtidigt som jag gör detta jobbar jag extra på både sjukhuset och korttidsboendet på all min lediga tid, och inte att glömma- Städar, lagar mat, tvättar och fixar i min lägenhet som ska skötas.  När ska jag finna tid att googla skolios hela dagarna för att blogga? Jag är på ett nytt ställe i mitt liv, jag har tyvärr inte tiden även om jag skulle vilja. 

Ni ska veta att jag kikar in här varje dag, blir glad när jag fått en kommentar, eller en fråga. Blir glad om jag kan hjälpa någon som vill ha min hjälp. Ni läsare är det bästa som finns, men samtidigt kan jag bli så otroligt frustrerad när jag får sådana här kommentarer. Jag önskar att ni hade förståelse för hur svårt det är att hålla igång en blogg med ett så smalt ämne. Jag är inte Kenza som kan lägga upp en dagens outfit eller slänga upp en bild på vovven. Det passar inte på den här bloggen.

Loggade in för att skriva ett inlägg om min nya posture som nu kommit i rätt storlek. När jag fick se den här kommentaren gjorde det mig så arg att jag inte har ett dugg lust att lägga ner tid på ett långt inlägg idag. Jag får ta det imorgon när jag blivit på bättre humör... 

Så i framtiden om ni har något liknande att säga, skriv till mig på Fb eller mejla mig eller vad som helst, men snälla lämna inte en anonym kommentar. Ni får inte ut något av det, jag lovar. 

/ Hejdå från en arg och ledsen aggro-Julia.

Och till er andra som inte lämnar sådana här kommentarer, ni är välkomna med ideer till mig om det är något speciellt ni vill att jag ska ta upp i bloggen. Jag skriver så gärna inlägg om det är något speciellt ni vill att jag ska ta upp och skriva om :) 

 
Jag går till skolan varje dag, sliter som ett djur för att jag om tre år ska vara färdig sjuksköterska och kunna arbeta med skoliospatienter, att arbeta med det jag brinner för. Jag vill kunna hjälpa ER och alla andra framtida unga som kommer att drabbas av skolios.
 
 
 

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

usch vad arg jag blir att det finns så taskiga människor!! Som inte ens vågar skriva sitt namn utan kommenterar anonymt.. Jag tycker att du gör ett jättebra jobb Julia! Heja dig! <3 :D

Jag skulle gärna vilja se något inlägg om efter operationen med hur man sköter ärret och så? och också om swedish posture eller hur det nu stavas, hihi ;) <3

Massor med styrkekramar till dig!! <3

Svar: Tack fina Linda <3 tack för dina förslag, ska absolut skriva om det <3
Skoliosbloggen

2013-10-18 06:14:24
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Malin

Låt folk få gästblogga? Finns säkert många som läser denna blogg som är i samma sits som ni var när ni började med den :-P

Förresten vill jag bara tack för ett tidigare inllägg, där du öppnade upp dig om alla problemen du har och har haft. Skolios är inte dans på rosor och det är skönt att höra det!

Svar: Ja jag har tidigare uppmanat de som vill gästbloggar att höra av sig och några har gjort inlägg här på bloggen, men intresset var ganska svalt! De som vill gästbloggar får absolut höra av sig :) tack för din kommentar, kram
Skoliosbloggen

2013-10-18 10:20:21
Ellen

Lyssna inte på sånt här skit, ni gör ett superbra jobb med bloggen! Är så glad att jag hittade den.

Du är grym Julia!!:love:

Svar: Tack fina Ellen <3
Skoliosbloggen

2013-10-18 12:37:24
URL: http://duumbass.blogg.se/
♫♪ sandra

men att folk orkar klaga utan att tänka själva på hur det är att driva en blogg med ett särskilt ämne. Tycker iallafall du gör ett superbra jobb!

Svar: Tack snälla Sandra, det betyder mycket att få höra det :)
Skoliosbloggen

2013-10-18 15:33:23
URL: http://www.sandramusic.spotlife.se
Sabina

Jag håller med dig helt om det du skrivit. Förstår inte vad folk kan tänka med igentligen och att folk kan säga saker som kan såra en osv.

Du gör det iaf ett bra jobb med bloggen

Svar: Nej men precis, du har helt rätt! Tack så mycket det värmer :)
Skoliosbloggen

2013-10-19 17:23:15
URL: http://smebacksflikka.blogg.se
Nadja

Håller med dej helt och hållet! Blir också arg! Utan eran blogg så skulle jag inte ha klarat av att ha korsetten i 10 månader! Ni har alltid varit till hjälp när jag mådde dåligt. Tack för att ni alltid funnits där <3. Puss och Kram//Nadja

Svar: Åh tack fina du! Vad glad jag blir <3 Många kramar till dig <3
Skoliosbloggen

2013-10-20 18:44:30
URL: http://www.thebaseballs.blogg.se
Anonym

Hej jag är 13 år och ska ha min korsett 22 tim om dygnet.
Jag förstår inte hur människor kan vara så starka och ta det hela positivt. Jag är helt förstörd!
Hur hanterade du allt i början? ;-(

Svar: Hej!
Du kommer att komma in i det ska du se! :) Alla tar det olika och jag tror att det handlar om att man måste jobba med sig själv och sin syn på den. För mig var det bara positivt från början även om det var jobbigt. Försök att se det som något spännande, roligt och något som är bra för dig, något som ger dig chansen att få en fin rygg och slippa operation. Kämpa på! <3
Skoliosbloggen

2013-10-28 03:23:13
Janna

VILKET JÄVLA PUCKO! ORKAR INTE!! DU ÄR BÄST för faen! du gör detta skitbra. puss

Svar: Aw tack going! Saknar dig <3
Skoliosbloggen

2013-10-28 21:45:15


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback