Min kvarvarande puckel

Många tror att puckeln går tillbaka helt efter en operation. Även om så inte är fallet så går den tillbaka en hel del iallafall, men helt försvinner den inte. Hur mycket den går tillbaka beror förstås på hur stor den var innan och hur mycket av kröken de lyckats återställa osv.

Min försvann väldigt mycket men borta kommer den aldrig att vara. Den syns inte längre för andra men jag känner såklart av den själv ibland ex när jag lutar mig mot stolar osv. Sedan märker jag också av den genom att jag inte kan se min rygg i spegeln om jag kollar på
min högra sida eftersom puckeln täcker den. Vill jag kolla hur mitt ärr ser ut etc måste jag alltså kolla från min vänstra sida för att se.

Jag är väldigt nöjd över hur mycket min puckel gick tillbaka dock för jag minns min spegelbild innan operationen. Det var först när jag fick se min rygg i en spegel i ett provrum som jag kunde se från alla vinklar hur hemsk den såg ut! Nu är den näst intill ett minne blott. Här får ni en bild från höger och vänster sida så ni får se hur den ser ut idag!


KOMMENTARER

Kommentarer
linda

sv: javisst är det så :o Sa det när jag var på inskrivning förra veckan men då sa dom att här har vi 9 månader :(

kram! <3

Svar: Så konstigt att dom har olika överallt i Sverige :O Jag menar kroppen läker ju inte snabbare bara för att man bor på ett visst ställe, knasiga läkare ;)
Skoliosbloggen

2013-08-24 15:53:29
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
linda

sv: Håller med dig till tusen! Men som sagt läkare är speciella haha ;) kram på dig! <3

2013-08-24 17:21:11
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Italygirl

Hej igen :)
kan hända att detta är en korkad fråga men efter en steloperation kan man fortfarande röra skuldrorna väl?
En sak jag inte tänkt på innan..


Svar: Hej! Ja absolut, man kan röra på skuldrorna som innan :)
Skoliosbloggen

2013-09-17 10:35:21
URL: http://italygirl.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback