Svar på korsettfråga

Julia S

Hej, denna vecka ska jag ha min korsett i skolan ;( har du något tips eller så?:) Tacksam för svar Kram Julia <3

Svar: 

Hej Julia! 

(Haha kul att vi båda heter Julia S ;) )
Mitt tips till första skolveckan med korsetten är nog att låta det vara en normal grej från början inför klasskompisar och så! Göm den inte, utan berätta för dina klasskompisar vad det är och varför du har den så behöver ingen undra eller fråga senare :) Sen tycker jag att det kan vara ett bra tips att kanske prata med läraren och skolsköterskan så att dom vet om att man har den osv, så kan man få hjälp från dom om det skulle vara något.
Lycka till, kram! <3


KOMMENTARER

Kommentarer
Julia S

Tack så mycket:)<33

2013-04-11 19:19:42
ellen

Kände bara för att berätta detta för dej, haha..har klagat på min andning huuuuur länge som helst så fick tid på vårdcentralen idag o hon sa att jag ska få göra en astmaundersökning först på valborg, är det inte astma..vet inte om man får reda på det på en gång, men iaf är det inte det ska jag få göra en lungröntgen för hon såg att jag hade skolios ;o

Svar: Åh vad skönt att de gör något åt det! :) Hoppas att de hittar något antingen på astmaundersökningen eller på röntgen! Håller tummarna för dig :)
Skoliosbloggen

2013-04-12 15:13:43
URL: http://duumbass.blogg.se
Italygirl

Hej:) Undrar hur det blir för de kotorna som inte stelopereras i ländryggen.. tar inte dem extra stryk? om inte annat iaf med tiden?
Vetu ungefär hur ofta det händer att man som äldre sen blir tvungen att stelopereras ner till svanskotan?


Svar: Hej!
Jo det stämmer att det kan bli extra belastning med tiden för de kotorna som återstår i ländryggen, Dock är det nog inte speciellt vanligt att man tvingas operera även dem, så jag tror inte du behöver vara orolig! Kram
Skoliosbloggen

2013-07-31 14:06:24
URL: http://italygirl.blogg.se
Tove

Hej! Jag heter Tove och jag är 13 år. Jag har också skoliås och jag tycker det är lite pinsamt. Jag har en korsett och jag skäms jätte mycket för det. Jag ser inget positivt med det och jag har jätte mycket problem. Jag kan inte ha på mig vad som helst och jag vill inte gå nära folk i skolan. Jag gillar en kille också och eftersom mitt utseende har ändrats så mycket så känns det inte aom att han kommer gilla mig tillbaka.. jag skulle gärna vilja ha lite tips eller hjälp från någon som har varit med om det samma som mig.

2018-08-31 16:49:43


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback