En dag med sjukgymnasten

Idag har jag gått med sjukgymnasten Lotte hela dagen uppe på avdelningen. Det har varit väldigt intressant att se och jag är glad att jag fick möjligheten att göra det! Dock saknade jag undersköterske arbetet lite. Idag har jag bara tittat på. 
 
Det roliga var att det idag skrevs in två tjejer som skulle få korsett. Tydligen gör dom inte bostonkorsetter till idiopatiska skolioser längre utan endast nattkorsett. Gud vilket framsteg! Inga ungdomar som plågas med korsett 23 timmar per dygn längre! (Här i Göteborgsområdet). Även om de fick prova in en nattkorsett kunde jag ändå känna igen allt så väl. Om de bara visste vilken plåga de kommer att gå igenom inatt! Första natten med korsett är hemsk! Eller, den var iallafall för mig. Kände att jag inte bara kunde slänga ur mig att jag haft korsett så jag sa aldrig något om det. Tjejerna skulle få dela på ett två sals rum och deras föräldrar fick därför sova hemma. Vilken tur att dom skriver in två tjejer åt gången så att man kan ha någon att prata med om det :)

Imorn ska jag vara med nere på skoliosmottagningen! Det ska bli såå kul :) Ska på förmiddagen vara med Sköterskan Johanna som sköter inskrivningarna inför operation och på eftermiddagen ska jag få vara med undersköterskor osv och kanske även läkare. Spännande!
Så, om någon ska till Skoliosmottagning på Sahlgrenska imorn så ses vi där!



KOMMENTARER

Kommentarer
linda

sv: ja usch det är jätte jobbigt :( aaa jag förstår! Men du fixar det finis! jag tror på dig! :D <3 hihihi :)

Åh vad roligt att vara med sjukgymnasten! och det låter som att du kmr att få en härlig dag idag också! :D

kramar <3

Svar: Tack fina <3
Skoliosbloggen

2012-09-06 06:44:32
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback