Första kvällen hemma

Har haft lite besök här under kvällen nu från kompisar som velat se hur det är med mig. När jag kom hem förut la jag mig och sov i några timmar eftersom jag var så trött. Min syster får agera betjänt åt mig nu när jag är hemma. Det är jobbigt att inte längre ha sitt larm att trycka på så att det kommer en sköterska och hjälper en,
,
Det första jag la märke till när jag kom hem var att sängen var sjukt låg. Det kändes som att sätta sig på golvet nästan om man jämför med sjukhussängen. Mamma fick åka och hämta benförhöjare på sjukhuset samt lämna en film som hade råkat hamna i min väska. Så, nu ligger jag som en kung med en jättehög säng.
.
Har mått lite illa hela dagen, vet inte vad det beror på. Har också haft lite ont i magen, usch. Jag hoppas att det bli bättre imorn!
Det största problemet jag har just nu är värmen. Min kropp växlar från att vara jättevarm till jättekall. Oftast känns det som om jag kokar men helt plötsligt slår det om och jag hackar tänder. ska försöka sova nu iallafall och hoppas på att inte behöva vakna alltför många gånger inatt nu när jag inte har någon nattsköterska som kan hjälpa mig när jag är stel som en pinne.
.
Såhär såg det ut när jag kom hem förut iallafall.

KOMMENTARER

Kommentarer
Sara E

Jag hade samma känsla med sängen när jag kom hem från min skoliosoperation. Kändes skitlåg verkligen! Men det var ju jättebra att du fick förhöjare iaf. Jag kan sakna den där sjukhussängen fortfarande haha. Var så skönt att kunna ställa in den hur man ville. :P

2012-04-11 22:14:14
Sara

Åkte du ambulansbil hem?!

2012-04-11 22:20:42
URL: http://saols.blogg.se/
Amanda, 15år och mamma

Spydde du någon gång under dagarna? :P

2012-04-11 22:27:25
URL: http://rosaaelefant.blogg.se/
Tjäna pengar enkelt!

NU så har jag bevis på att man kan tjäna pengar på sin blogg osv.

Fick just 625 kr så kika beviset och om du är intresserad så bli medlem?

Liksom vad gör de dig att tjäna lite extra pengar på typ att göra ingenting? :)

http://tjanapengarenkelt.blogg.se

kram

2012-04-11 23:04:59
URL: http://tjanapengarenkelt.blogg.se/
mikaela

Känner så igen det där med varmt och kallt! Jobbigt, men det går över! Magen kommer också att bli bättre, men morfinet kan ställa till det lite! Krya på dig nu! Kram!

2012-04-12 06:01:37
URL: http://www.snettochskruvat/blogspot.com
Therese - 100 saker att göra från en sjuksäng

Skönt att se att du är hemma igen. Hade också lite illamående från och till samt magont. Beror väl på morfinet. Även det du skriver, att ena stunden fryser man och andra stunden är det sååå varmt. Laddade med en bordsfläkt/solfjäder och extratäcken.



Nu har det nästan gått ett år sedan min operation och allt känns så bra. Snart har du lagt detta bakom dig. Men det är en värdefull erfarenhet.



Kram

2012-04-12 11:41:48
URL: http://hundra-saker.blogspot.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback