Vi ska inte behöva skämmas över det vi har

Idag tänkte jag ta upp ett viktigt ämne. Nämligen självförtroende. Nu riktar jag mig till alla ni där ute som har skolios eftersom detta faktiskt är en skolios blogg. Jag vet att många skäms över sin korsett. De gör allt för att dölja den. Allt från lösa kramar till pösiga kläder. Att någon skulle råka se korsetten under tröjan skulle vara en katastrof. För många korsett tjejer är det ett faktum. Men jag tycker tvärt om. Varför ska vi vara så himla noga med att dölja den. Det är ju inte vårat fel att vi utvecklat en sne ryggrad som måste behandlas? Själv tycker jag att det är ganska kul att gå runt ute på gatan utan en tröja över. Folk tittar, men so what? Jag har skolios och det är inget jag kan göra nånting åt!  

Så tjejer, vi behöver inte skämmas, Vi gör bara det vi behöver göra för vår hälsa, alltså använder vår kära korsett<3 hehe;)
En dag är det faktiskt slut, och då kommer vi inse att det var ju inget att skämmas över, hoppas jag iallafall. Sen säger jag inte att alla tycker så här men vissa gör det. Kram på er, Vi är starka tillsammans!

och grattis än en gång till Sandra som idag blev av med sin "Bosse Boston korsett" jag tror att alla är glada för din skull<3

Kram från


KOMMENTARER

Kommentarer
♫♪ Sandra T

jag säger det än en gång; julia du är en otroligt fin männuska!! <3

2010-08-13 00:55:04
URL: http://sandramusic.blogg.se/
Trees

Vilken fin blogg du har! Blir så imponerad på det du skriver, för det är ju verkligen så; INGET att skämmas över! vissa får det, andra får något annat. Vissa får kanske ingenting, men får något istället när dem är 45. Det är ju så livet är!

Jag hade eksem i HELA mitt ansikte under 5 år och jag gick till skolan ändå.. för jag orkade inte bry mig.

när får du ta av dig koretten och blir den som har skolios bra igen? eller någorlunda bra :)

2010-08-14 15:26:17
URL: http://mangofisk.se
Emma

Vilken jättebra idé med en skoliosblogg! Blir verkligen imponerad! Jag hade korsett från att jag var 7 år fram tills jag var 16 år. Gick också hos Mats. Va roligt att se någon som är så öppen med sin skolios och inte behöver dölja det. En förebild för andra som har allt det där tuffa framför sig!

2011-09-07 21:12:54
Vickan

Man får hopp av och läsa det ni skriver. Jag kanske inte har skolios och behöver bära korsett, men jag har mått dåligt av min kyfos. Jag har fått kommentarer som ringaren i notre dame, cp rygg osv och såklart känns det inte bra, men ni ger hopp. Ni är förebilder. Tack! Det får mig att känna mig bättre, åter igen tack!

2012-04-10 19:50:05


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback