Ensam hemma

Ligger här i min säng och har äntligen hittat ett sätt att ha datan i knät utan att ryggen går av. Natten gick helt okej, vaknade ett par gånger av smärta och av kissnödighet så det var bara att hoppa upp och röra på sig bort mot toan. Inte det skönaste när man är så stel efter att ha legat och sovit i en ställning i flera timmar.
Jag blir så himla varm av glidlakanet också, uff.
.
Har haft lite besök av min kära vän Emma nu under morgonen men nu är jag återigen ensam. Lyckades ta en efterlängtat dusch också och rett ut håret en aning. Sålänge jag är sängliggandes är det nog bäst att jag har håret i en fläta annars blir det bara ett stort fågelbo.
Idag ska mamma ringa och boka tid på vårdcentralen nästa vecka för såromläggning också. Det ska bli skönt. Hur länge måste man ha ett sånt här jätteplåster på ryggen förresten?
,
Känner mig fortfarande illamående och magen är fortfarande trög. Jag hoppas på att kunna trappa ner på morfinet snart så att magen kommer igång. Och ja, ni får ursäkta att jag är ärlig men jag vill bara visa på riktigt här i bloggen hur det faktiskt är efter operationen. Det är så mycket smådetaljer som man aldrig får reda på innan operationen.
.
Hur många av er visste tex att man nästan alltid får mens efter operationen? Det är ett sätt för kroppen att reagera efter en sån stor omställning som operationen faktiskt är. Detta är oftast inget som man får någon information om innan, men kommer med största sannorlikhet att ske.
.
Nja nog snackat om ingenting, nu måste jag sova en stund och försöka bli av med illamåendet samt huvudvärken.
Kvällspromenad med mamma på påsk

KOMMENTARER

Kommentarer
Sara

Jag hade plåstret i några veckor. Jag fick åka iväg och byta hela tiden eftersom det åkte av, men på din sitter det nog bättre eftersom du har en rak rygg och Ingen 'knöl' i vägen.. Jag skulle dö för din rygg, bara så du vet.

2012-04-12 14:39:59
URL: http://saols.blogg.se/
frida

gud vad jobbigt det måste vara att ha mens efter operation, eller? :o

2012-04-12 14:49:29
URL: http://fridafridolins.blogg.se/
Matilda

Hur har de "sytt igen" ryggen? Jag hade häftklamrar, tror jag man kan kalla det. Och fy i helvete vad det gjorde ont att ta av dom haha.

Intressant det där med mensen! Jag fick det några dagar efter operationsdagen nu när jag tänker efter.

2012-04-12 17:12:50
Sara

Jag hade plåstret i några veckor sedan fick jag ha strips och tejp i några månader. När jag var på 6-månaders besöket sa min läkare att jag ska gå fortsatt tejpad i alla fall till och med sommaren, så alltså idag (11 månader efter op.) går jag fortfarande tejpad:) men det beror på hur bra din hud är på att läka. På mig "buktar" ärret upp lite och därför ska jag gå tejpad:) kram!<3

2012-04-12 21:37:32
URL: http://atthaskolios.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback