Svar till läsare

Hej, som jag förstod det ska en av er opereras och då har jag några frågor, hur många grader sned är din rygg? Och fick du säga till din läkare att du ville opereras? För min första läkare, en ortoped, sade att jag skulle opereras vid 40 grader, men min nuvarande läkare, en kirurg, säger att min scolios endast är måttlig, fast den är 39 grader..
Hittade just bloggen och den är verkligen till hjälp!


Hej!

Vad roligt att du hittat till vår blogg! Ja jag ska opereras, jag har 46 grader på den översta kröken. Jag har velat operera mig i ett år nu och då hade jag 36 grader men min läkare var inte helt övertygad om att det skulle opereras även om jag verkligen ville. Sen när min krök ökade till 46 sa han till mig att jag behövde en operation så jag behövde inte be om det:) Hur läkarna definierar krökarna är nog olika, han kanske tycker att den är måttlig om man tänker på de som har 70 grader och uppåt som har kraftig, men måttlig på det viset kan jag inte kalla den:) Om du vill operera dig tycker jag att du ska prata med din läkare och berätta vad du har för problem och övertyga honom om att det är vad du vill. Oftast tror jag att man kan kompromissa med dom!
Lycka till!
Kram Julia

Ps, lämna gärna mejl så att jag kan svara dig där vid vidare frågor!:)


KOMMENTARER

Kommentarer
ellen

sv: haha åh, det verkar inte funka för mej :(

2011-12-23 17:00:07
URL: http://duumbass.blogg.se/
Lelle <3

Hej!

Jag är en tjej som är 12 år,jag har haft min korsett sen augusti(2011) och jag har några frågor :)

Kan man ha bh när man har korsetten ?

Jag har min korsett i 22 timmar,kan man minska timmarna?Kan man minska så det blir nattkorsett?

När slutade ni ha korsett? skulle ni ha korsetten tills ni slutade växa?

Tacksam för svar ! <3

2011-12-26 22:07:36
Camilla

Tror tyvärr inte att man kan prata till sig en operation om man inte har en stor kurva. Gränsen vid en operation har jag hört går vid 45 grader. Har man det så opereras man, men under det så brukar dom snarare vilja ge en korsett.

Jag behövde inte heller be om min operation, men då var kröken typ 50 grader då jag opererades, så dom tyckte då att jag var en "klar kandidat för operation" som dom uttryckte det. Så det var skönt, för jag ville hellre opereras än att ha min korsett en minut till. ;)

2011-12-27 18:04:04
URL: http://trettiogradersned.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback