Förlåt för inaktiviteten

Det har varit så mycket i mitt liv att bloggen på något vis lades på hyllan. Har ju en annan blogg som några av er vet (http://sskjulia.blogg.se) där jag uppdaterar ibland, mest om min utbildning men det har blivit en del om ryggen också. 

För en månad sedan genomgick jag min fjärde operation där jag stelopererades om på nytt samt gjorde en revbensplastik för att ta bort puckeln som hade kommit tillbaka i takt med att ryggen blev sned igen. Har ju kanske inte skrivit det här men min rygg gick tillbaka i samma läge som innan när det sista staget plockades ut. 

De enorma smärtor jag hade efter att stagen  plockades ut berodde på att en led mellan kotorna som var stelopererades inte hade läkt ihop, alltså det ben som läggs in under steloperationen och som ska läka ihop och hålla ryggen rak hade inte läkt mellan th10 och th11 och gungade därför rejält vilket orsakade mina smärtor. Under operationen nu i december så kunde min läkare operera ihop dessa igen men på grund av att ryggen redan är stelopererad sedan tidigare gick det inte att räta upp kröken igen, men han kunde operera ihop 6 kotor vilket var mer än vad vi trodde och därmed minskade kröken från 50 till 30. 

Operationen gick bra men var den tuffaste av de 4 operationer jag gjort. Att ha 5 avkapade revben utöver den stelopererade ryggen var ingen höjdare. Varje gång jag rörde mig i sängen så hoppade revbenen omkring och krasade runt under mig. Jag hade dessutom som tidigare problem med katetern när de drog den eftersom jG stod på så mycket morfin att jag inte kunde kissa själv. Jag blev där med tappad ett Antal gånger innan jag fick tillbaka katetern igen. 

Dagen innan julafton fick jag åka hem efter att ha kräkts upp hela julfrukosten. Kunde inte äta något under de 9 dagar jag var inlagd och när jag väl försökte den dagen så kräktes jag upp allt. Usch. Mådde mer illa utav morfinet denna gången än tidigRe då jag inte känt av det. På annandag jul fick jag åka till akuten då jag fick svårt att andas och hade ont i lungan. Det visade sig vara hopfallna lungblåsor och vätska i lungsäcken ovh jag fick behandla det genom att blåsa i en Pep-pipa. 

Förra veckan fick jag feber och hade fortfarande ont i lungan så då fick jag söka akut igen. Fick som svar att det är normalt att det gör ont i revbenen när man opererat dom och att febern troligtvis berodde på att jag kanske var förkyld (vilket jag absolut inte var). Blev därför hemskickad igen utan att ha blivit klokare på vad det kunde vara. Fick därför en tid till Rune som tog det på lite större allvar. Han trodde att det kunde vara en inflammation i lungsäcken eller liknande och ville ha koll på mig och föreslog att jag skulle bli inlagd på avdelningen. Jag kände inte riktigt för det utan åkte hem och fick en ny tid igår. Rune tyckte att jag såg friskare ut och sa att jag nog är på rätt spår och att det nog snart går över. Min sänka var förhöjd och det vet vi inte riktigt varför samt att mitt hb fortfarande är lågt sedan operationen men annars var alla prover bra. Ska tillbaka igen om en månad och ta nya prover så får vi se då. 

Såå då var det en liten uppdatering om mig. För övrigt kom hazal hit igår och hälsade på mig tills idag. Himla mysigt!  Även om jag inte kikar in här så ofta längre får ni gärna mejla om ni har frågor osv. Min mejl som står i menyn är min gamla mejl, min nya mejl är [email protected]. Vill ni nå mig på instagram heter jag juliasundstrom där. Ha det bra sålänge! 



KOMMENTARER

Kommentarer
Anonym

Tror du det kommer att komma ut botemedel i framtiden?

2015-06-25 23:15:50
LIENE

Är inte på din blogg första gången. Hittade den via besökstoppen. Vilken resa du haft! och stark du är. Ibland eller oftare behöver man gå igenom saker man inte vill :( har själv spenderat en hel tid på sjukhus på grund av neurofibromatos typ 2 och hade operation december år 2012 så jag blev av med en stor tumör i hjärnan, var där typ en månad, fick också massa morfin och kunde inte äta mycket. Tråkigt att vissa läkare gör misstag, men de är ju också bara människor.

2015-08-07 22:27:04
URL: http://liene.blogg.se
Christoffer Tavic

Måste säga att du är väldigt vacker, jag hoppas att du mår bättre idag!

Svar: Tack så mycket!
Skoliosbloggen

2015-09-18 06:15:49
URL: http://tavic.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback