Det går framåt!

Idag har magen kommit igång efter en rejäl dunderkur a la Julia och Julia igår. Julia Karlsson kom förbi och hjälpte mig att dra igång magen. Vi köpte att laxerande som fanns på Apoteket samt röjde loss bland mathyllorna på Ica så magen kunde inte stå emot allt jag proppade i mig igår, skönt! 

Idag har jag kört bil för första gången efter operationen och jag har även testat på att jobba. Nu kanske no tycker att jag är knäpp men jag valde att jobba idag för att det är en lugn "helg" på mitt jobb med barn som inte kräver lyft eller hjälp på det viset. Det jag gjort är alltså sånt jag ändå gör hemma som att fixa mat och sitta i soffan och kolla på tv mm. Jobbet på sjukhuset får vänta däremot för än är jag inte på banan det känner jag! 

Barnen har varit så snälla mot mig idag och varit så försiktiga. Sagt till mig att dom fixar diskmaskinen så att jag slipper böja mig mm, så himla gulligt. 

Imorse när jag duschade rann det in massa vatten så Camilla fick snällt hjälpa mig att byta när jag kom till jobbet. Nu hoppas jag att det inte ska läcka något mer innan onsdag då jag planerar att ta bort förbandet, för nu har jag inget mer hemma. 

Imorse när jag vaknade kände jag mig så himla mycket bättre än tidigare dagar så jag halverade min oxycontin-dos som är det långtidsverkande morfinet som jag tar morgon och kväll. Vid lunch kände jag att det inte var någon bra idé då jag hade väldigt ont så nu till kvällen gick jag tillbaka till min gamla dos. Får försöka igen någon annan dag. Längtar tills jag kan leva normalt igen utan denna smärtan. Jag får stå ut en vecka till så ska det nog vara bra sen. Jag utgår mycket från förra operationen som var lika dan men jag känner av att dom vart inne och gjort om steloperationen mellan två kotor för det värker extra mycket där nere. Kanske kommer jag ja lite mer ont pga det nu en tid, jag vet inte. 

Imorgon när jag slutar jobbet (jobbar dygn så går av halv 9 imorgon bitti) ska mina kollegor från sjukhuset komma och hälsa på mig. Det ska bli himla kul att få träffa dom igen, jag saknar dom så mycket och saknar att jobba! 

På måndag har jag tenta inne i stan. Den är ca 1-2 timmar lång och jag hoppas att ryggen ska vara med mig den dagen så att jag orkar sitta så länge! Håll tummarna för det och för ett bra resultat kära vänner för klarar jag inte denna tentan får jag inte fortsätta till hösten! :( 

Nu ska jag gå och fixa lite tvätt och sen försöka sova lite om barnen håller sig lugna och sover. Uppdaterar mer en annan dag! 

KOMMENTARER

Kommentarer
Ellen

Åh, lycka till med tentan! <3

Svar: Tack snälla <3
Skoliosbloggen

2014-04-26 13:01:37
URL: http://duumbass.blogg.se/
Lea

vad jobbar du med? barn? på dagis då eller vad menar du? :)

Svar: Jag jobbar med barn på ett boende för funktionshindrade :)
Skoliosbloggen

2014-04-27 00:19:05


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback