Svar på tal

Om "Att ha något att skylla på"

Ebba

Att man inte har problem av sin skolios är bara trams, vår ryggrad är en väldigt viktig del för att kroppen ska fungera ordentligt. När ryggraden inte är i sitt naturella läge så blir det problem i kroppen, så är det bara. Att ryggraden bara är ''sne'' stämmer inte heller. När jag hade min skolios så fick jag många problem; nackspärr, diskbråck, känselbortfall i armar och ben, samt att jag hade svårt att gå eftersom jag hade en nerv i kläm och mina ben kunde vika sig när som helst. Tänk också på att dessa problem uppkom endast när min rygg blev mer sned, jag hade aldrig haft några problem med min kropp innan. Till och med min läkare erkände efter min operation att man kan ha problem pga skolios eftersom jag var ett perfekt exempel på det. Så nej, skolios är inte bara en krökning. Och vad kallar du det du själv gjorde – att be och be om en ny operation till du fick den? Du klagar precis lika mycket. Och det var inte titanets fel – det var din ryggrads, alltså kan man ha problem av det.

Svar:

Here we go again. Jag vet absolut med mig att problem med ryggraden kan orsaka problem med nerver, armar och ben osv. Allt det hör ihop med ryggen så det är inte alls konstigt att man får problem med sådant från skoliosen vilket jag också själv haft. Om du hade läst inlägget helt så kan du också se att jag inte tar upp några av dessa exemplen där jag menar att folk "klagar". Det är en stor skillnad på diskbråck och sura uppstötningar... Jag måste också säga att jag blir fruktansvärt irriterad över din kommentar om att jag tjatade mig till en ny operation. VA? Om du hade varit med mig hos min läkare hade du hört att så inte alls var fallet. Jag bad om en fortsatt utredning, en ny röntgen eller andra mediciner som skulle hjälpa mig med smärtan. INTE en ny operation. Att min läkare valde det som åtgärd är inte min sak, det är upp till honom. Så snälla. Och hur menar du att det inte var titanets fel? Min rygg blev snabbt bättre efter att titanet vid området var utplockat så både jag och min läkare är övertygade om att så var fallet.
Det du missat (eller valt att blunda för) är att jag inte på något vis missgynnar människor att klaga. Det enda jag tar upp är vilka fysiska problem som jag anser kan ha skoliosen som en bakomliggande grund. Alla har olika åsikter och det var min åsikt som jag tog upp i inlägget om vad folk räknar som problem efter skoliosen och inte. Vad du har för tankar och åsikter är upp till dig själv. 


KOMMENTARER

Kommentarer
LindaViola - mamma till två!

sv; Nope, aldrig testat sjukgymnastik, har varit för lat för att ta mig tid till att söka upp en bra. MEN har däremot märkt stor skillnad nu när jag börjat gymma. Styrketräning är verkligen hur bra som helst, stärka rygg, mage och axlar har varit guld för mig. Har inte alls lika ont idag som för bara 1-2 årsen.

2013-05-26 19:24:38
URL: http://lindaviola.blogg.se/
LindaViola - mamma till två!

sv; Ja, verkligen! Har inte ens hälften så ont nu som då. Förr hade jag ont i ryggen varje dag, nu max 1 gång i månaden :). Fast så har jag träningsvärk istället förståss ;)

2013-05-26 19:49:01
URL: http://lindaviola.blogg.se/
19 ÅR, GIFT & TVÅBARNSMOR.

Min skolios har mest orsakat smärta i rygg och min gång, dvs. hur jag går eftersom att det är ett arbete för mig över att kunna gå rätt för att inte ha lika ont. Därför är det viktigt för mig att det är skor exempel som passar och hjälper till bättre med fötterna.

Sedan är det nacken och mina positioner utöver som blir drabbade. Därför måste jag säga att fötterna gör en hel del och resten av kroppen blir nog mer drabbad av skoliosen än vad många tror.:thumbup:

-

Sv: Tack för credits flickor! vad roligt att ni var och föreläste, hur kändes det? Nervös men skönt på samma gång? :)

2013-05-28 10:53:01
URL: http://www.missvendel.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback