Allt och inget

Hade lite som ett utveckligssamtal med min lärare idag. Där pratades om allt och ingenting och vi kom in på min sjukhuspraktik som jag gjorde på avd 16 i Augusti/September förra året. Hon frågade mig så här i efterhand om det verkligen var det bästa valet för mig i och med att jag själv hade opererats där. Utan tvekan svarad jag, det var den bästa praktikplatsen jag någonsin kunnat drömma om! Hon menade ändå på att jag visste ju redan om så mycket om avdelningen innan och att det kanske hade vart bättre att få se en ny avdelning, det hon nog inte förstod var att man ju inte vet om alla möjliga sjukdomar och ryggproblem bara för att man själv legat inne på ett av deras rum opererad för skolios. Tror jag lyckades få henne att förstå att så inte var fallet och att jag faktiskt fick ut mycket av min praktik. Hon frågade också vad jag drömmer om att få arbeta med i framtiden och jag svarade även där utan tvekan att det var ryggar jag ville jobba med! Sedär, jag var visst orubblig ;)
 
Tänker tillbaka på min praktik ofta, det var de mest intressanta och lärorikaste fyra veckorna i hela mitt liv. Aldrig har jag varit så glad över att gå upp halv 5 på morgonen, för jag visste att jag hade en grym dag framför mig! Så vill jag känna i framtiden också, att det aldrig är jobbigt att gå till jobbet. Det är sjukt hur fort tiden gått, det är redan 9 månader sedan jag var där, galet! 
 
 
Får väl bli en liten bild från min praktik bara för att med rött hår och allt!
 
 
 

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

fina du! <3

Svar: <3
Skoliosbloggen

2013-05-07 05:51:15
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Julia

Du passar så bra där! Du kommer blir den bästa skoliosaköterskan ever! :) <3

Svar: Åh du gör mig så glad ska du veta <3 Saknar dig!
Skoliosbloggen

2013-05-07 21:47:35
URL: http://www.skoliosflickan.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback