Min sista röntgen är gjord!

Nu har jag varit på Sahlgrenska och gjort min absolut sista röntgen för ryggen. Det känns helt galet egentligen att det är slut på det nu. Jag vet inte hur många gånger jag suttit i det där väntrummet med en gammal röntgenapparat i hörnet. Nu är det slut på det!
 
Det var en CT (Datortomografi) som gjordes idag. Fick som vanligt ligga och hålla andan till en robotröst som talade om när jag fick andas igen osv. Efter att jag hade åkt fram och tillbaka ett par gången kom sköterskan ut och sa att jag fick höja hakan lite haha, den skymde visst nacken. Han var jättetrevlig och hjälpsam och sa till mig innan, att ja det här hade jag väl gjort förut! ;) 
 
Nu hoppas jag på att få komma på återbesöket snart också! Ni ska veta att här i Göteborg så har man nästan alltid röntgen och läkarbesök på samma dag, så det kändes så konstigt att bara få åka på en röntgen och sen hem igen. Menmen, hoppas att det blir snart iallafall! Måste prata med Rune om min värk i skulderbladet som jag haft så länge nu. Den begränsar mig verkligen vilket jag tycker är så tråkigt. Kanske kan man få en remiss till en sjukgymnast eller liknande. 
 
 

KOMMENTARER

Kommentarer
Sofie

Oj, har du redan gjort sista? Jag har sista 2år efter operation :s

2013-03-13 15:03:43
URL: http://Http://enmedskolios.blogg.se
♫♪ sandra T

åh ska väl snart också på mitt förhoppningsvis sista röntgen och återbesök :D

Svar: Åh vi får hoppas att dom snabbar sig denna gång ditt kära sjukhus :D
Skoliosbloggen

2013-03-13 15:54:02
URL: http://www.sandramusic.blogg.se
Nadja

Hur många sekunder skulle du ungefär hålla andan :question:

Svar: Det var kanske 5-6 sekunder så det var inte så farligt ;D
Skoliosbloggen

2013-03-13 16:11:56
URL: http://www.thebaseballs.blogg.se
linda

Åh jag har aldrig gjort en sån röntgen någon gång vad jag kmr ihåg :D Kanske i Huddinge men tror inte det ;) <3

Åh det måste kännas jätte skönt att det är sista hoppas bara att du får ordning på skulderbladet också! Du förtjänar verkligen att må bra vännen!

Hoppas att du får en fin torsdag! <3

Svar: Haha okej ;) Jag hade aldrig gjort en sån innan jag skulle opereras så det var något nytt ;) Nu var det tredje gången jag gjorde en Ct :) Tack fina du, jag hoppas verkligen att det ska bli bättre <3 Kram <3
Skoliosbloggen

2013-03-14 06:30:22
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback