En fråga från Julia

Hej Julia och Hazal, jag har fått reda på att jag behöver en bostonkorsett i 20 timmar. vet inte hur länge men några år. Jag är lite rädd, jag bara undrar hur lång är den där korsetten, kan man ha på sig samma kläder som man hade innan, syns den igenom tröjan, kan man ha jeans osv. Ni kanske redan har svarat på sånna här frågor.. Men kan jag snälla få lite tips? :) Kram // Julia

Svar:
 
Hej Julia!
 
Först vill jag börja med att säga att jag förstår din rädsla. Allt är nytt och främmande när man ska få en korsett. Men, jag vill också säga att du inte behöver vara rädd, det kommer gå så fint så!
Man kan ha på sig nästan allt, beroende på hur bekväm man känner sig med korsetten. Vissa kläder gör kanske att korsettens syns igenom, men det behöver inte vara något fel med det! Jeans kan du också ha på dig om du vill, men då får man knäppa dom utanpå korsetten. Det som var svårast för mig att täcka var inte korsetten, utan korsettlinnet som man har under. Det kan man dock fixa det med genom att sy om linnet eller att vika ner det lite.  Korsettens längd varierar lite beroende på vilken storlek som du behöver, samt vart i landet du bor. Korsetterna ser lite olika ut beroende på vart man bor i landet, ett exempel på detta är tex min och hazals korsett. I regel kan man säga att den går från höften till under brösten och upp i armhålan. Den är lite längre på baksidan än framsidan så den går ner och trycker på rumpan också. Jag ska göra ett inlägg någon dag med lite mer tips för de som ska få korsett, så håll utkik! :)
Ett stort lycka till med din korsett! Om du har några fler frågor eller funderingar får du mer än gärna mejla eller kommentera här. 
Kram!

KOMMENTARER

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback