Beställt mina röntgenbilder

Jag frågade den trevliga röntgensköterskan igår om han möjligtvis visste hur man beställde sina röntgenbilder. Han var jättesnäll och gick in i deras lilla kontor och tog reda på telefonnumret till Mediaenheten och sa även att man fick dom på en cd skiva för ett visst pris. Ringde dit när jag kom hem och ja det skulle kosta 450 kr, men det tycker jag det är värt! Jag kunde inte beställa via telefon utan var tvungen att skicka ett brev där jag skrev att jag ville ha dom, så det gjorde jag snabbt vilket jag postade igår kväll. Hoppas inte att det tar lika lång tid att få dom som det gjorde att få sin journal. Har velat beställa mina röntgenbilder i evigheter men kände att jag ville vänta tills sista röntgen var gjord innan jag beställde så att jag fick alla samlade!
 
En till grej igår. När jag klev in i hissen efter röntgen så stod det en kille där som jag kände igen jätte mycket. När jag sedan gick ut kom jag ju på att han var ortopedtekniker och jobbade nere på ortopedmottagningen tex med att göra korsetter osv. Honom träffade jag en gång hos en patient under praktiken och pratade lite med honom då. Så synd att jag är så dålig på att minnas folk bara haha, det såg ut som att han kände igen mig lite med, men han vågade inte riktigt hälsa!

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

sv: Åh tack så jätte mycket underbara du! <3 Vet inte vad jag skulle göra utan dig! <3 Vet inte vad jag skulle göra om jag inte hittade eran blogg! Det var liksom som en helt ny värld öppnades! Ett helt nytt synsätt! Ett helt nytt tänk gällande skolios och allt vad det nu innebär! Jag hade aldrig sett/läst om någon annan som går igenom samma sak som en själv! Det blev verkligen en helt annan framtidstro! När jag hittade eran blogg var jag i allt strul med korsetter som aldrig passade och kröken ökade till 40 grader. vilket var otroligt mycket om man innan har haft runt 25 eftersom nattkorsetten hjälpte ju liksom att bra tag! :D jag var så frustrerad och inne i en riktig tuff period just då! Och allt blev så mycket lättare när jag nu hade chansen att läsa om andra som också kämpar med sin skolios! <3 Jag kunde se ljuset genom tunneln och förstå att jag inte var ensam och att någon dag då ska det här vara ett avslutat kapitel i mitt liv. Jag ska kunna lägga det bakom mig och gå vidare som en starkare människa!

Jag kmr så väll ihåg att jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva. men jag lämnade en kommentar och skrev något i stil med att jag också har skolios och nattkorsett! ;) Haha jag gick in och kollade om jag hade fått något svar flera ggr! :D Och du svarade! Haha blev så glad och det kändes verkligen som att det skulle bli bättre nu när man hade någon att prata med om allt!

För två år sedan skulle jag aldrig kunna ha suttit här och tänkt att det här skulle hända mig! :D Jag skulle få möjligheten att se på allt som har med skolios att göra genom ett annat synsätt! Ett sätt där man blir så mycket starkare tillsammans! Och inte bara alla jobbiga minnen och läkarbesök hit och dit! <3 Jag trodde heller aldrig att jag skulle ha träffat jätte många skoliosare på riktigt och utanför sjukhusets alla vägar! Det var verkligen en häftig upplevelse i somras! Och jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir flera ggr! :D

Jag kan inte riktigt förstå att nu i början av 2013 är det faktiskt jag som är öppen med min rygg! Lilla Linda som mådde så dåligt över dagkorsetten så jag hade ett eget omklädningsrum på gympan och idrottsläraren fick hjälpa mig att spänna den till en början! Nu känner jag inte på det sättet längre utan är stolt över allt som jag har klarat! Även fast jag vet att resan inte är slut en! Så tror jag att det är viktigt att man blickar tillbaka och ser hur mycket man faktiskt har klarat! :D <3

Förstår inte riktigt att det nu finns skoliosare där ute som skriver till mig och ber om hjälp och stöttning! och säger att du är så stark Linda! Och positiv till allt! <3 Åh det är något som känns så overkligt att jag faktiskt kan hjälpa andra!

Det är något som betyder oerhört mycket och det gör att jag kan inte annat än att bilda ett leende på min läppar trots att jag just nu befinner mig i ett smärtmässigt kaos ;) <3

Med kommentaren ville jag väll egentligen säga tack så jätte mycket för att ni är så bäst! :D <3

Det har blivit lättare nu att försöka att sträva efter: "Bent but not broken" <3

Styrkekramar <3

Svar: Vet inte hur jag ska kunna tacka dig nog Linda för alla fina ord <3 Du är toppen! <3 Fortsätt kämpa, jag vet att du klarar det <3
Skoliosbloggen

2013-03-16 13:32:28
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
ellen

Varför kostar det så mycket? :o För mej kostade det bara 100 haha, iofs hade jag inte sånna "3D"-bilder. O så fick jag de på skiva efter bara en liten stund ^^

Svar: Haha jag vet inte, skitdyrt :O Det var tydligen standard med 450 kr, även om man inte har några Ct bilder eller många bilder. Jag hann inte ens säga hur många bilder jag ville ha innan hon sa att det kostade 450 kr :O
Skoliosbloggen

2013-03-20 17:20:46
URL: http://duumbass.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback