3 år

Idag den 28 Juni är det hela tre år sedan jag låg på Sahlgrenska och fick min korsett! Kom på det häromdan och blev väldigt chockad över att det gått hela tre år! Sjukt. Kommer ihåg dagen som om den var igår. Det var första gången jag var inlagd på avdelning 16, och över huvud taget första gången jag var inlagd på sjukhus och hade kontakt med sjukvården på det viset. Det var dagen jag stundvis kände mig som världens ensammaste, helt ensam utan någon som jag kände skulle jag gå igenom första dagen och natten med min korsett. Turligt nog fanns ju Sara karlsson och hennes mamma där. 

Det var den värsta natten i hela mitt liv. Den smärtan och ångesten har jag aldrig tidigare upplevt. Jag var inte van att sova på det viset som krävdes och jag hade ont överallt. Värst var det när jag låg på mage och försökte vända mig genom att resa överkroppen. Det tog stopp och gjorde ont vid skulderbladen där korsetten slutade. Aj. Jag grät den natten och sov inte många timmar. När morgonen kom ville jag bara att mardrömmen skulle ta slut, att jag aldrig mer skulle behöva ha en sådan hemsk natt. Underbara sjukgymnasten bogdanca tröstade mig då som hon även fick göra många gånger efter mina operationer. 

Jag kommer alltid minnas den dagen. Den 28 Juni 2010. Det var grejer det! 
 
 
(Vill mitt i allt korsettsnack knö in ett STORT grattis till min fina Julia Karlsson som idag fyller 18 bast! Tyvärr kan jag inte vara med och fira den stora dagen då jag jobbat kväll men en annan dag så. Att man kan hitta så många fina vänner genom skolios och bloggen och allt är helt awesome! Grattis på din dag iallafall och ha en superfin kväll! ) 
 

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

Du är så himla stark vännen!! <3 Usch det är så många minnen ifån korsetttiden minns första gången jag satt på min korsett då gick jag i sexan och jag var så nervös när jag satt där på ortopedtekniken i Falun man visste ju liksom inte alls vad som skulle hända. Hur korsetten såg ut osv.. Jag minns när jag fick se den första gången jag trodde att jag skulle brista första timmarna med den trodde jag att jag skulle dö. Det gjorde så ont och det kändes som jag inte kunde andas. Kände mig klumpigare än någonsin! <3 och kunde inte i den stunden förstå att jag skulle korsettbehandlas i hela sex år, men man är starkare än vad man tror :D

styrkekramar <3

2013-06-29 07:19:48
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Ellen

Men fy, va inte din mamma med då heller? Blir så arg när jag tänker på att hon inte va med under operationerna, eller ja..innan o efter :(

Svar: Nope, inte då heller! Jag var alldeles för gammal för sånt vet du, 16 år och ha med mamma gick inte enligt henne. Hon kunde iiiinte ta ledigt från jobbet för det. Dessutom fanns det ju personal där tyckte hon, så ensam var jag ju inte.... Blir arg bara när jag tänker på det :/ Till och med personalen tyckte det var konstigt!
Skoliosbloggen

2013-06-30 23:48:40
URL: http://duumbass.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback