Studiebesök

Var på heldags-.studiebesök på Sahlgrenska idag. På förmiddagen var vi på Plastikkirurgen och fick lära oss en del om deras operationer och patientgrupper. Mycket intressant!
På eftermiddagen var vi På Neurofys och fick lära oss en del om vad de arbetar med där. Redan när vi kom in fick jag syn på en kvinna som jag kände igen från Operationen jag var med på på min praktik. Hon var med och mätte allt neurologiskt under operationen och visade mig då vad alla sladdar och nålar var till för. Lite kul!
 .
När vi sedan var inne och fick lyssna på en kvinna som berättade om alla undersökningsmetoder och allt som de gjorde så nämnde hon sedan att de också var med under operationer och mätte, vanligtvis vid ryggoperationer. Oftast var det skoliosoperationer som de deltog vid sa hon, och min lärare var genast snabb med att peka ut mig och hundra ögon riktades mot mig. Hejsan!
 .
Alltid lika kul att vara på Sahlgrenska dock! Hoppas fortfarande på att en dag få jobb där. Ska nästa vecka på arbetsintervju på Kungälvs sjukhus så det ska bli roligt. Får ångest dock över vad jag vill. Vet inte vart jag helst vill jobba eller vart jag ska plugga. Panik!

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

åh vad intressant med studiebesök på olika avdelningar! <3

Vad roligt men en jobb intervju!! :D du ska se att det kmr att gå bra och att du kmr att veta vad du vill! :) <3

Hoppas att du får en underbar fredag!

kram <3

Svar: Ja det är väldigt roligt faktiskt! :) Intressant att få lära sig lite om alla olika! Ska bli riktigt kul med intervju också, inte så ofta man får den chansen :D Tack detsamma kram <3
Skoliosbloggen

2013-01-25 07:01:15
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback