Jag har fått jobb!

Som jag nämnde tidigare så skulle jag idag på arbetsintervju på kungälvs sjukhus. Var lite tveksam och osäker innan på vad jag ville under sommaren då jag så himla gärna velat jobba på avd 16, men samtidigt också haft ångest över att behöva lämna mina goingar på mitt jobb som jag har nu som timvikarie. 
.
Intervjun gick dock jättebra och allt lät så bra, bredden på uppgifter och patienter, personal och ja allt lät så bra så när chefen i slutet av intervjun erbjöd mig jobbet så bestämde jag mig för att tacka ja, utan någon betänketid. Det är en otrolig chans för mig att få lära mig mitt arbete samt få erfarenhet inför framtiden som sjuksköterska. Ska jobba i 10 veckor i sommar och därefter kommer jag att åter igen sitta i skolbänken för att plugga till sjuksköterska i tre år. Jag ser fram emot min framtid galet mycket. 
.
Även om avd 16 var mitt drömjobb denna sommaren så vet jag att det inte var så stor chans att det fanns ledig plats där, samtidigt som att jag har känt att det kanske är för tidigt att komma tillbaka dit nu så snart efter min operation. Jag tror att det hade blivit konstig stämning om personalen plötsligt ska jobba med mig när jag bara några månader tidigare var deras patient. Det är fortfarande mitt drömjobb, men jag är säker på att någon gång i framtiden ska jag nå till mitt mål. Det är ryggar jag vill jobba med och jag är envis, jag kommer inte att ge upp! Jag ska kämpa för att komma dit en dag i framtiden. Så länge är jag otroligt glad och tacksam för att jag får möjlighet till andra härliga jobb där jag kan stärka mig själv samt få egna erfarenheter av sjukvården. 
.
Jag hoppas att jag kommer att kunna jobba hela sommaren utan några problem med ryggen. Det är min största farhåga, men samtidigt är det inget jag vill gå och tänka på hela tiden, jag vill lägga det lite bakom mig nu och fokusera på framtiden utan problem och rädsla för att något ska gå fel. Jag vill kunna hoppas på att det värsta är över nu och att inga mer problem ska uppstå! :) 
.
I sommar kommer jag att kunna använda dessa som jag så länge har längtat efter att ha kunnat använda! Känns super. 
 

KOMMENTARER

Kommentarer
♫♪ sandra T

åh vad skönt, grattis till jobbet :)

Svar: Tack snälla du! :)
Skoliosbloggen

2013-01-31 18:35:16
URL: http://www.sandramusic.blogg.se
linda

Åh så glad för din skull Julia! Först att du fått jobbet och att du försöker att lägga det bakom dig! Du förtjänar det verkligen! Jag säger det igen du är en riktig förebild! <3 Du är så stark! :D <3

Åh för mig går det inte en enda dag utan att jag tänker på skoliosen och smärtan! Vill inget en att lägga det bakom mig men det känns som en lång väg kvar! <3

Det känns så jobbigt för nu vill jag inget annat en att "gå vidare" och att få lägga det som ett avslutat kapitel liksom!

styrkekramar <3

Svar: Åh tack fina det betyder mycket att höra <3
Jag lider verkligen med dig och hoppas att det blir bättre för dig snart linda, inte alls kul att du har så ont :( Många kramar <3
Skoliosbloggen

2013-01-31 19:07:55
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Frida

Åh vad kul!! Grattis :D

Svar: Tack söta du! :D
Skoliosbloggen

2013-01-31 22:06:06
URL: http://fridafridolins.blogg.se
ellen

Åååh, va roligt :D Grattis :D

Svar: Ja det är så himla kul :D Taack <3
Skoliosbloggen

2013-01-31 22:22:29
URL: http://duumbass.blogg.se
Kristin Höög

Grattis Julia till jobbet!! :D
Kram <3

Svar: Tack fina Kristin, många kramar till dig <3
Skoliosbloggen

2013-02-01 09:00:08
URL: http://somethingmadebyme.blogg.se
Sara

Stort grattis till jobbet Julia! :D<3

Svar: Tack så mycket fina du :D <3
Skoliosbloggen

2013-02-01 21:16:20
URL: http://www.atthaskolios.blogg.se
Anonym

Hej Julia, Stort grattis till jobbet! :-d

Tänkte på en sak här för nån dag se, har läst att man inte får träna efter skoliosoperationer, fick du träna på en gång efter den sista operationen när du "bara" skulle ta bort ena staget?

Svar: Tack snälla :D
Det stämmer att man ska avvakta med träning efter operationen, men efter min senaste operation var det ingen steloperation som skulle läka utan enbart mjukdelarna så jag fick inga restriktioner denna gång vilket var väldigt skönt :) Lite lugnt ville de att jag skulle ta det i början men inget speciellt så :)
Skoliosbloggen

2013-02-02 00:09:50
linda

sv:det betyder mycket att du bryr dig ska du veta! <3

eftersom jag tycker att situationen är så oerhörd svår att liksom prata med läkare utan att bli överkörd osv. Så har jag valt att skriva om hur jag känner och så angående smärtan och att jag mer en något annat vill opereras! Så jag ska ringa till sjukhuset på måndag och be att få någon mail addres så att läkaren kan få möjlighet att läsa det innan jag ska dit den 11:e! Det kändes faktiskt jätte bra för då slipper jag oroa mig för att han inte riktigt förstår allt och så eftersom jag är så nervös när jag är i uppsala :)

Så jag hoppas att det blir bra!

Styrkekramar <3

Svar: Åh men det är en jättebra idé Linda! Kram <3
Skoliosbloggen

2013-02-02 13:23:08
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback