Julia och Julia + 10 månader

Idag fick jag äran att umgås med fina Julia i stan. För att påminna er alla igen så är Julia den som sov hos mig på sjukhuset som också opererats två gånger!  Vi började med en tidig bio, Ego fick det bli. . Så fin film, har velat se den så länge och idag fick jag äntligen chansen med finaste sällskapet! 
Därefter styrde vi stegen mot Cubus där vi fastnade för det vi gillar mest- Pyjamasar.
.
Jag hade idag på mig min tröja med ett hjärta i ryggen och Julia ville ha en likadan så vi tog spårvagnen till frölunda torg och begav oss till New yorker där vi fastnade för det ena och andra. Det är så otroligt skönt att vi båda har lika röda ärr, och lika mycket ångest över om vi ska våga visa våra ärr eller inte. Vi förstår varandra på ett sätt som ingen annan förstår, det är så otroligt skönt att ha hittat Julia, en underbar människa som är så lik mig med det mesta! Med henne kan jag diskutera operation och skolios och allt som hör där till i timmar utan att någon tröttnar! Det känns som om vi hjälper varandra att komma vidare, någon slags terapi! Hittade ett snyggt linne också och som en slump var det ju slävklart en öppen rygg när jag vände på det, haha! 
.
Efter att ha shoppat terapi-tröjor på New yorker köpte vi Sushi som vi tyvärr inte fick äta där utan ta med. Vi fick istället åka till centralstationen och sitta på en äkta parkbänk och försöka äta sushi med pinnar och plastskedar från pressbyrån. Det bästa var att se Julias tappra försök att äta, då det bara var andra gången hon åt sushi! Vi avslutade dagen med en efterrätt på Expresso house, mums! 
.
I Mars planeras det övernattning med tjusiga pyjamasar i skövde hos Julia. Hur mysigt som helst! 
Tack för en underbar dag <3
 .
För övrigt är det idag 10 månader sedan min operation. Snart ett år, galet vad fort det gått!
.
I och med att min Iphone är på lagning har det tyvärr inte blivit så många bilder under dagen, men här har ni våra tjusiga tröjor med brustna hjärtan!
 
 
 

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

Åh vad härligt det måste vara att ha någon som man känner igen sig själv i så mycket! Det måste kännas underbart verkligen!

Vill också säga att jag tycker att ni gör helt rätt i att inte låta ärret hindra er från att ha dom kläderna ni vill! tycker också att tröjorna ser riktigt fina ut! :D älskar new yorker :D

Åh jag önskar också att jag hade någon skoliosare som bodde nära mig :) skulle vara roligt att kunna ses i riktiga livet mer liksom ;) Men tur att internet finns iallafall :D

massor med kramar <3

Svar: Ja verkligen! :D Det är tråkigt att du inte har någon i närheten, men som du säger, internet är super! <3
Skoliosbloggen

2013-02-03 21:10:35
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
ellen

Tycker absolut ni ska visa dom :)

Svar: Åh tack, ska försöka släppa de negativa tankarna :)
Skoliosbloggen

2013-02-03 22:31:51
URL: http://duumbass.blogg.se
Julia

Kan bara säga det samma! Är såå glad över att jag har fått träffa dej som jag kan dela detta med! :) kram

Svar: Kraaam
Skoliosbloggen

2013-02-03 23:15:26
URL: http://www.skoliosflickan.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback