En hektisk vecka!

Slit och släp blir det när man har lov och äntligen får tid att spendera sina dagar på jobbet. Har knappt sett röken av människorna hemma utan har bara sovit hemma för att sedan återvända till jobbet. Gillar loven då jag får jobba mycket, men nu i slutet av veckan börjar det kännas om man säger så! Ska göra högskoleprovet hela dagen imorn, därefter åka direkt till jobbet och direkt från jobbet och ut och fira min kompis som fyller år! Puh, söndag ledig =Tid att vila ryggen och min trötta kropp. 
 
I förmiddags träffade jag fina Julia Karlsson (Nu blir det många Julia här i bloggen haha) som jag inte sett på ett helt år! Första och enda gången jag träffat henne tidigare var på sjukhuset då hon så snällt kom och hälsade på mig på påskafton som jag nämnt tidigare! Riktigt kul att ses igen och det blev en mysig fika! Himla tråkigt att även hon har väldiga problem med ryggen efter operationen. 

Uppdaterar mer på söndag när jag har vaknat upp från min koma! 
Kramar
 

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

Du är så duktig som jobbar Julia! blir så imponerad! <3 :D Förstår att det måste kännas jobbigt såhär i slutet av veckan! Men du fixar det! Lycka till med högskoleprovet håller tummarna för dig finis! <3

Skönt med en ledig söndag!

styrkekramar <3

Svar: Tack vad söt du är <3
Skoliosbloggen

2013-04-06 10:36:57
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Emilia

Hej! Denna kommentar har inget med inlägget att göra, ville bara "prata" med nån.

Jag är 12 (fyllde i januari :3) och har haft min korsett i lite mer än 2 månader, ska ha den 20 timmar om dygnet i ett år ungefär.. Grejen är att vissa dagar orkar jag bara inte mer, seriöst. Ingen i min skola har haft/har korsett så ingen vet hur det känns. Jag blir bara sur när folk säger/skriver "Jag vet hur det känns gumman, det går bra" för dom har f*n (ursäkta språket) ingen aning.

Vissa dagar känns det bra men andra känns det som om mina revben spräcker. ORKAR INTE! Förresten, jag kan inte ens sätta på den själv utan mina föräldrar måste göra det, så jag kan inte direkt vila en halvtimme i skolan och sen gå in på toan och sätta på den igen. Och det är i skolan som det gör som mest ont eftersom jag får ont i revbenen (långt upp, typ mellan brösten om du fattar) när jag sitter, vilket man då gör typ hela tiden där. På sjukhuset har dom böjt ut den, kapat av en bit längst upp osv flera gånger men det blir aldrig bättre. Det bara klämmer och gör ont.

Jag kan bli avundsjuk på en person som sitter på en stol t.ex, bara för att det ser så bekvämt ut. Samma sak om nån kompis och jag sitter i sängen i mitt rum och gör något, så blir jag bara avundsjuk och vill bara lägga mig ner och dö för det gör så j*vla ont.

Sen känns det som om vissa i skolan tänker "ja men herregud, hur farligt kan det vara? Den känns säkert inte" men dom har ingen aning. :(

Vill inte direkt fuska med den även om det gör ont för jag vill verkligen inte operera mig, det skulle vara så helvetes läskigt :o Har den ca 22-23 timmar om dygnet nu, även om jag bara måste ha den 20. Men det är ju minst 20, så ja.

Förresten, tänkte också skapa en "skoliosblogg" så andra kan känna sig som jag gör när jag läser eran blog: jag är inte ensam. Borde jag göra det?

Kram :) Hoppas jag får svar :)

Svar: Hej på dig!
Förstår att det är jobbigt, men du är duktig som kämpar på! Visst känns det inte kul när folk inte förstår en, jag har varit där allt för många gånger :/ Men man får på något vis försöka att släppa det, och tänka att dom inte vet bättre!

Tråkigt att höra att du fortfarande har så ont i dina revben! Du kanske kan prata med din läkare och se vad han säger om det? Det är tråkigt när man aldrig får korsetten att sitta bra.

Att man är avundsjuk på vardagliga grejer som andra gör känner jag så väl igen mig i. Jag blev nästan sur på folk ibland som bara tog för givet att de kunde sitta as skönt i sängen eller på bussen eller vad som helst. Själv kunde man ju inte ens känna sin tröja mot huden eller andas om man satt fel! Den dagen du får sluta med din korsett kommer du att ta tillvara på alla dessa småsaker så mycket mer än vad andra gör :)

Du är jätte duktig som kämpar på! Fortsätt så, du kommer att klara dig jättebra, det känner jag på mig! Om du känner att du vill skapa en blogg där du kan skriva av dig så tycker jag absolut att du ska göra det :)
Kram!
Skoliosbloggen

2013-04-08 17:42:19
Emilia

Just det, när jag röntgade mig innan jag fick Pierre (som korsetten heter, då jag av någon anledning hatar ordet korsett) så hade jag ca 26 grader, efter att jag haft den ca 4 veckor så röntgade vi med den på och då var det ca 20 grader. Jag har också "växt" från 157,5 cm till ca 160 cm då ryggen rätats ut. Tack för mig :)

2013-04-08 17:46:54


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback