Tid på Torsdag!

Pappa ringde till Sahlgrenska idag och skulle höra med dom vad dom tyckte osv. Dom tyckte att det lät som att jag borde kolla upp det så dom ringde mig nu för en stund sedan och skulle höra lite vart det gjorde ont osv. Det var den söta sköterskan Sara som jag pratade med. Hon var även den som hjälpte mig att fixa så att jag fick vara med nere på ortopedmottagningen en dag under praktiken.

Hon sa att Rune inte hade någon tid men Klas, som har varit min läkare sedan start hade en tid redan nu på torsdag morgon. Jisses vad snabbt det gick! Trodde att jag kanske skulle få en tid i Oktober/November. Det känns så himla skönt att få prata lite med Klas och se vad man kan göra åt det. För dom tyckte inte att det var bra att jag åt mina oxycontin efter så många månader. 

Så. på Torsdag ska jag alltså tillbaka till skoliosmottagningen. Jag måste säga att det tar emot lite med tanke på att det bara var drygt två veckor sedan jag spenderade en dag där som praktikant, inte som patient. Jag vill inte att någon ska tro att jag bara mesar mig... Jag har försökt att härda ut, prata med läkare på vårdcentralen osv istället för att störa dom på Sahlgrenska, menmen. Inte mycket att göra när det inte finns någon annan som vet något om det. Hoppas på att kunna få några tabletter eller liknande som gör det bättre, och kanske även en Ct så att man kan se att skruvar och stag sitter bra. Jag förstår verkligen inte vad det är som gör så ont :/ Jag har ingen skruv eller något som sticker ut, därför fattar jag inte varför det gör så ont. Stag och skruvar känns mycket mer på andra ställen och där har jag inte ens hälften så ont. 

Slutbabblat haha. Mer besked kommer alltså på Torsdag. Hoppas på att få med mig någon förälder som kan hjälpa mig. Jag har en tendens att bli överkörd av läkare osv eftersom jag inte vågar säga ifrån haha.

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

åh vad glad jag är för din skull vännen att det gick så snabbt med en tid! <3

kramar <3

Svar: Tack snälla du <3
Skoliosbloggen

2012-09-25 17:03:52
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
ellen

Klart att dom inte ska tycka du är jobbig eller mesig, dom är ju där för att hjälpa folk :) hoppas han hittar något!

Svar: Haha känns bara så töntigt att komma dit och gnälla när jag haft praktik där och sett så mycket värre liksom ;) Tack det hoppas jag med!
Skoliosbloggen

2012-09-25 17:55:42
URL: http://duumbass.blogg.se
Elsa

Asså jag måste bara berätta det här för dej Julia. För nån vecka sen så gjorde jag en handröntgen, och då skulle jag få reda på hur länge till jag ska växa, alltså hur länge jag ska ha korsetten. Och då sa läkaren att mitt skelett var som en 15-årings (jag är 14) så han sa att det inte är länge kvar nu med korsetten, kanske till jul/nyår! Blev så himla glad och kände att jag bara måste berätta det för nån! Trodde aldrig det här skulle ta slut, men det känns så fruktansvärt bra nu när jag vet att slutet är nära. Det gör mej bara ännu mera peppad att göra det bästa jag kan!

2012-09-25 18:51:12


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback