Sjukgymnast!

Hejsan! Hur mår ni? Jag hoppas att det är bra med er, själv mår jag grymt bra! 
 
Pappa blev trött på att jag aldrig tog tag i att ringa och boka tid hos en sjukgymnast så han gjorde det istället, snäll som han är! :)
Jag fick tid efter en vecka och när jag väl var där var det bara äldre personer så jävla kul haha alla tittade lite märkligt på mig och jag blev så himla uttråkad i vänterummet och tittade på när de tränade, så jävla söta, smälter!
 
Iallafall, väl där inne började hon ställa frågor om hur länge jag hade min korsett, kollade min rörlighet och frågade vart jag hade ont. Jag har problem med att vrida mig åt vänster, det tar stopp så vi försökte hitta bra övningar. Men det värsta av allt måste nog vara HÅLLNINGEN! Hon bad mig att sitta på sängen helt plötsligt och jag tänkte verkligen inte på att jag skulle sitta rakt, jag var så jävla framåtlutad! Sjukgymnasten som var mycket trevlig och rolig blev förstås mycket besviken och tjatade att jag skulle sitta som på en häst. Allt gick ut genom det andra örat haha! Glömde bort det typ efter en sekund..
 Så småningom fick jag testa lite övningar och JÄVLAR vad det kändes i varenda svaga muskel i min rygg, helt sjukt! Jag testade massa övningar och vi kom fram till sex styckna som jag skulle försöka göra varje morgon och kväll. Hur tror ni att det går med det då? Jo, så dåligt har bara tränat EN enda gång sen dess och det var ju ändå för kanske två veckor sedan. Så dålig jag är, men jag kände liksom att det gjorde alldels för ont efter att jag tränat och hon berättade att om det gör ont ska jag vila i några dagar, kroppen kommer så småningom att vänja sig vid det i och med att jag är så svag nu. 
Jag gick därifrån mycket nöjd iallafall och med en grov träningsvärk typ (inte så konstigt med tanke på hur otränad jag är)
Måste bara dela med mig av en liten rolig sak, haha..  Jag tog bussen precis utanför själva mottagningen och eftersom jag satte mig ned och väntade på min buss tänkte jag på min hållning ( det hade tydligen fastnat i huvudet trots allt) då jag visste att hon kunde se mig från sitt fönster ;) Ville inte att hon skulle ringa och skälla ut mig liksom haha.. Äntligen har jag tagit tag i det ialalfall och det känns mycket bra ;D 
Jag har markerat vart jag fick ont under hela träningspasset så övningarna ska göra att jag kan gå runt på stan utan att känna mig svag i ryggen + att smärtan inte ska komma lika lätt! 
 
Ta hand om er och kämpa på, ge aldrig upp! 
 
Styrkekramar från Hazal!

KOMMENTARER

Kommentarer
ellen

haha åh, jag sitter alltid som en säck potatis, får ont annars >.<

2012-10-27 23:12:37
URL: http://duumbass.blogg.se
ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Du är så inspirerande!! Så sant att man aldrig ska ge upp :love:

2012-10-28 02:56:31
URL: http://adaras.se
linda

Åh vad bra att ni tog tag i sjukgymnasten :D <3 och duktig du är som försöker fast det gör ont :( <3

hoppas att du får en fin Söndag <3

kramar <3

2012-10-28 09:07:55
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
amanda

Har frågestund i bloggen just nu. Gå in och ställ vilken fråga du vill, svarar på ALLT!

direktlänk till inlägget: http://onestyle.blogg.se/category/fragestund.html

2012-10-28 14:52:50
URL: http://onestyle.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback