Har jag nämnt?

Vet inte om jag glömt att berätta detta så jag drar det igen isåfall. 

Under en av mina dagar på praktiken så var jag ju på ortopedmottagningen tillsammans med läkare och sköterskor för att se hur deras arbete gick till. Jag såg en tjej där som jag fick berättat för mig att hon hade fått en infektion i ryggen ,drygt ett år efter sin operation. Hon var nu där för att bli undersökt av Klas. När hon sedan var uppe på röntgen fick jag gå med Klas på hans resterande undersökningar och jag frågade då om tjejens infektion och hur man fick det osv.  Tänkte mycket på tjejen eftersom jag tyckte att det var så hemskt. Jag visste själv hur hemskt jag skulle tycka att det var att drabbas av en infektion då man troligtvis behöver operera ut alla stag och skruvar. 
 
Några dagar senare fick jag en kommentar på bloggen. Tjejen förklarade att hon kanske skulle opereras igen pga infektion och redan då fick jag känslan om att det måste vara samma tjej. Bad henne mejla mig och då frågade jag ut henne och jajamen. Det var samma tjej! Vi fortsatte att mejla lite och en dag fick jag ett mejl där det stod. "Vi går ju på samma skola!" 
 
Jag blev helt chockad haha. Denna tjejen har jag alltså läst naturkunskap tillsammans med under en termin. Haha galet vilket sammanträffande. Vi pratade lite i skolan nästa gång vi sågs och det var väldigt roligt att man faktiskt hade någon i skolan som gått igenom samma sak. Vi var även på mottagningen samma dag sist jag var där. Jag fick besked om min andra operation och hon var på inskrivning inför sin op nr 2. Vi ska alltså båda in och ta bort stag och skruvar, bara det att hon tar bort allt, och jag hälften. 
 
Idag några veckor senare läggs hon in på Sahlgrenska och opereras imorn bitti. Jag håller alla tummar för att det kommer att gå bra. Känns skönt att ha någon att fråga sedan när jag själv börjar bli orolig inför min operation. Om ni vill kan ni kika in på hennes blogg. http://annamatildalevin.wordpress.com

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

åh vad roligt Julia! världen är allt liten ibland ;) <3

hihihi jag skulle också vilja ha en skoliosare på min skola! :D

KRAM!

Svar: Ja men verkligen ;)<3
Skoliosbloggen

2012-11-11 10:41:40
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Areyanna

Hej! Världen är bra liten ibland:thumbup:Men jag tror alla vi möter har något syfte och en tanke bakom. Inget händer bara sådär av en slump tror jag, eller vad tror du? Kram

Svar: Ja men visst, det tror jag absolut! :) Kram!
Skoliosbloggen

2012-11-11 11:40:41
URL: http://areeyanna.blogg.se
Malin Maria Johansson

Hoppas att hennes operation går bra!

Svar: Ja det hoppas jag med! :)
Skoliosbloggen

2012-11-11 14:01:33
URL: http://pinkpiercing.se/
Jouline♡

Världen är bra liten ibland^^ Men så roligt, hoppas hennes operation går bra :) kram!

Svar: Ja men visst är den! Ja nu får vi hålla tummarna! Kram <3
Skoliosbloggen

2012-11-11 15:20:29
URL: http://stylebyjouline.blogg.se
Karin

Jag går också på din/er skola! :-) Har också skolios, men har inte opererats. Håller tummarna för Anna imorgon ♥

Svar: Haha oj vad världen är liten! Vilken klass? :) Vad roligt haha, jag blir helt chockad
Skoliosbloggen

2012-11-11 20:28:44
Erica

Svar: Det var varmt, jättegod mat, öppna och härliga människor och rent generellt väldigt annorlunda från vad man är vad vid i Sverige. :)
Ja, jag blev magsjuk. Fast den mesta delen av tiden som vi var där (ungefär tre veckor) så var det helt okej faktiskt. För mig så är magproblem något naturligt, tyvärr, då jag reser så långt. Men man får tänka på att tvätta händerna, använda handsprit och låta bli att dricka vatten från kranen. Sen finns det drickvaccin mot kolera och turistdiarré som kan ta innan man åker. Det kan också vara bra att ha med sig t.ex. imodium mot diarré.

Ja, det är roligt! :) Men det kan vara mycket plugg ibland, speciellt då man läser anatomi första terminen. Men det är inget som man inte klarar av. :)
Du får berätta sen vilken skola du vill gå på. Vem vet, vi kanske hamnar på samma... Skulle inte förvåna mig efter att ha läst det här inlägget. ;)

Svar: Åh vad härligt! Ja jag får införskaffa mig lite mediciner mot magen så ska det nog gå bra! :)
Kan förstå att det är mycket plugg, jag hoppas dock på att bära med mig en del saker från min undersköterskeutbildning så att det inte blir att starta från ruta 1 :)
Haha ja och vem vet, kanske hamnar vi på samma skola ;)
Skoliosbloggen

2012-11-11 22:50:14
URL: http://faithhopelove.blogg.se
julia

världen är bra liten ibland ;)!

Svar: Verkligen ;)
Skoliosbloggen

2012-11-13 17:01:56
URL: http://jjuliees.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback