Ärret

Ibland tänker jag på hur ärret kommer att läka efter nästa operation. Jag har nu kommit till den punkt där ärret precis har blekts så mycket som det nog någonsin kommer att göra och nu ska jag skära upp det igen. Utav de få jag pratat med som gjort en andra operation har ärret inte läkt så bra som första gången. Vet inte om det bara är en slump eller om det faktiskt beror på att ärrvävnad inte läker lika bra. Det återstår bara att se!

Skulle det vara så att jag får ett fulare ärr så skulle jag nog inte deppa så mycket utav det. Min rygg kommer aldrig att bli lika fin som de flesta andras och det har jag redan accepterat :)

Så här ser mitt ärr ut nu snart 8 månader post op. Det är svårt att få med på bild hur det egentligen ser ut men det här är nog det närmsta jag kan komma.


KOMMENTARER

Kommentarer
sonjaki

Hi! I'm almost 17 years old girl from Finland and I have been in two scoliosis surgeries. I wish both of you luck for the future and I wanted to say that your blog is amazing :) I speak also swedish so I understood what you are writing and I'm happy to hear that everything has gone pretty well :) - Sonja

Svar: Hej Sonja!
Vad roligt att du läser vår blogg! Hur kommer det sig att du gjort två operationer? Tack för dina fina ord, kram!
Skoliosbloggen

2012-11-20 16:36:39
Agnesita - foto och teckning

Jag tror att ärrvävnad läker sämre. Har även hört att ljus hud har sämre läkningsförmåga menjag är verkligen inte säker på om det är sant. :-P

Svar: Ja men jag tror det är som du säger! :)
Skoliosbloggen

2012-11-20 23:03:24
URL: http://happydayz.blogg.se
ellen

Ser ju jättebra ut,synd att du måste ta upp det igen :/

Svar: Ja det är lite synd :/ Vi får hoppas att det läker lika bra nästa gång också! :)
Skoliosbloggen

2012-11-21 14:42:37
URL: http://duumbass.blogg.se
Zandra. - vägen mot USA!

sv: Jag har jobbat som vikarie på olika dagis sen oktober 2011 så har en heeel del därifrån :) sen barnvakt osådär!

Jag vet faktiskt inte, men vet att SI har personlighetstest på 260 frågor och även lite intervju på engelska tror jag :) Vet inte hur CC har! :D

2012-11-21 17:43:49
URL: http://zandrasyolomoment.blogg.se
Mickan

Det behöver inte vara så att ärret blir "fult". Elise tog ju bort sina stag och det syns knappt att dom varit inne igen 😃
Vi kommer tyvärr inte på den här träffen då vi har en del annat för oss, men jag hoppas ni får det jättebra!
Kram kram

2012-11-21 23:45:18
URL: http://elisekampmotskolios.blogg.se
linda

Julia skulle gärna behöva lite tips vad jag ska tänka på inför besöket med kirurgen! :)

skulle du kunna hjälpa mig med det?

Hoppas att allt är bra!

kramar <3

Svar: Det kommer gå bra linda! Ta upp det som vi pratat om så går det super <3
Skoliosbloggen

2012-11-22 14:27:33
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback