Sommarjobb

Igår fick jag sommarlov och idag började mitt sommarjobb. Jag fick ta ledigt från jobbet igår för att kunna fixa det sista med skolan. Imorse när jag vaknade var klockan 07:15 och jag fick paniiiik. Jag skulle börja jobba kl 7! Jag har försovit mig två gånger i hela mitt liv och just idag det var så himla typiskt. Bra start julia, komma försent 1 timma första dagen på jobbet.... Lyckades sova mig igenom tre larm.
.
Pga detta fick jag springa från en busshållplats till nästa eftersom min buss inte stannade där. Ryggen värkte men jag kunde verkligen inte bli mer sen än vad jag redan var. Resten av dagen gick helt okej. Jobbar på hemtjänsten som feriearbetare så det blir inte det tunga jobbet som en ordinarie har. Dock fick jag följa med till en tant och städa och jag fick göra grovjobbet. Moppa golvet och dammsuga hela lägenheten. Det var väldigt krävande för ryggen att krypa med dammsugaren bakom/under soffan osv men jag vågade inte säga till. Vill inte verka gnällig. Nämnde aldrig för någon att jag precis stelopererat ryggen. Kanske tycker dom att jag inte borde vara där då, eller ger mig ännu mer tråkigt pappersarbete. Det är svårt alltså...

KOMMENTARER

Kommentarer
ellen

Va rädd om din rygg Julia och säg som det är så det inte blir värre :-O

Svar: Ja jag ska nog prata med chefen på måndag :/
Skoliosbloggen

2012-06-15 16:42:42
URL: http://duumbass.blogg.se
linda

du borde säga som det är vännen! det löser sig ska du se!

kramar <3 :)

2012-06-15 19:07:32
URL: http://www.froggi.bloggplatsen.se
italygirl

aaaah jo det har jag nog då... läkarna har nog alltid använt andra ord för att förklara för mig o så här i italien nu har det väl ngt annat namn :P
Jag svankar rejält undertill men uppetill e jag okej säger dem.. men jag har lite "puckel" pga skuldran som står ut o det är den skuldran som gör så hiiimla ont ...sen e den störig när jag behöver luta mig bakåt på stolen är den i vägen typ.. men sa du att svankningen försvinner lite med operationen? skulle vara väldigt skönt den gör att jag inte orkar stå upp stilla mer än 10min ca utan att det gör ont o e jättejobbigt

2012-06-15 19:19:03
URL: http://italygirl.blogg.se
Lisa

Det är bättre att du säger till på en gång än att det blir värre. Du ska inte vara rädd för att verka gnällig. Men jag förstår dilemmat att om du säger till så får du sköta en massa papersarbeten... Finns det inget däremellan du skulle kunna göra? Någonting som inte tär på ruggen men som ändå får dig att hålla igång?

2012-06-15 19:29:55
URL: http://liisiish.blogg.se/
Lisa

sv. Jag tycker definitivt att du ska prata med dem imorgon, och jag hoppas att det går bra! :)

2012-06-17 22:38:45
URL: http://liisiish.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback