"Hur är det med ryggen?"

Jag har känt att det blivit många lösa ointressanta inlägg på senaste tiden, jag har inte riktigt haft tiden att skriva ner hur jag mår osv.
.
Varje dag får jag frågan "hur är det med ryggen?". Det känns ibland som att jag blivit "Julia med ryggen". Inte vet jag heller vad jag ska svara på denna simpla fråga. Jag vet inte hur jag mår, vissa dagar känner jag mig helt som vanligt medans vissa är ett helvete. På de senaste två veckorna har jag börjat få väldigt ont i ryggen mellan skulderbladen. Det är en slags molande värk som kan jämföras lite med den smärta jag hade i ryggen under min tid på sjukhuset. Det är hemskt och jag måste ofta lägga mig och vila en stund, men inte ens det hjälper. Jag vet inte varför det har börjat göra ont nu, jag mådde ju så bra för några veckor sedan. 
Igår på Sahlgrenska fick jag frågan av Torbjörn, Hur är det med ryggen nu då? Jag svarade som det var, att jag hade lite ont osv och responsen blev- fortfarande?- Nej, inte fortfarande men det har kommit nu. Jag mådde bra ett tag.
Det låter liksom helt ologiskt att jag mår sämre nu än vad jag gjort på ett bra tag efter operationen. Det borde vara tvärt om, att det är nu jag ska känna mig bättre. 
Jag har också ont över höger stag mellan skulderbladen kanske i tre skruvars längd. Dessuom har jag på vänster sida vid den översta skruven/stagkanten väldigt ont om jag kommer när om jag lutar mig mot väggen eller liknande. Övriga ryggen känns jättebra och jag har inte ont av att trycka på ryggen eller liknande. 
.
Känseln har kommit tillbaka nästan helt på vänster sida av ärret vid skulderbladen medans höger sida känns mer bortdomnad än någonsin. Det är inget jag lider av så värst mycket, det enda som är jobbigt är när det kliar och jag inte kan känna när jag kliar tillbaka. Då finns det liksom inget sätt att få bort kliandet haha. 
Dessutom, har jag en punkt i höjd med bh bandet på vänster sida som helt plötsligt börjar att brännas/klias/svidas från insidan lite då och då. Detta händer några gånger per dag och är otroligt jobbigt då det inte hjälper att klia på det eller liknande. Jag har inte ont där förutom vid dom här små attackerna eller vad man ska kalla det.
.
Trots all fakta jag nu skrivit i detta inlägg, har jag fortfarande bara ett svar på hur det är med ryggen, när folk frågar. Jag svarar oftast att det är bra. För det är det ju, oftast.... 
Jag hoppas att denna nytillkomna smärta ska försvinna igen. Det är inte kul att ha ont. Jag vill inte heller klaga, för jag vet att många har det värre. Därför har jag inte heller skrivit så värst mycket om detta, men nu har ni fått en hel rapport om hur jag mår.
 
 
Jag är ledsen för dåliga bilder, batterit är slut på min kamera!
.
2 månader, 1 vecka och 3 dagar post op

Trackback