Att kunna relatera till gamlingar

Nu har jag jobbat i snart två veckor på hemtjänsten och det går bara bra! Har lyckats tala om för alla om min rygg så nu vet dom som lagt det på minnet om det iallafall och alla tycker att jag ska vara rädd om ryggen, "Jag som är så ung". 
.
När jag är ute hos de gamla finns det så mycket i deras hem som påminner om mig själv. Går jag in i badrummet finns det en sittbräda till duschen som jag själv hade. Går jag in i sovrummet finns det både sängförhöjare och glidlakan och ja så fortsätter det. Har även stött på en dam med kraftig skolios som har mycket ont. Hon har inte sagt det till mig men jag kan se det (alltså skoliosen). När jag ser sådant känner jag mig så otroligt lyckligt lottad över att ha fått operera min rygg och slippa lida så som denna dam gör idag. 
.
Om vi ändå snackar jobb kan jag ta upp en grej som jag märkt att jag har problem med, som jag inte haft innan operationen. Detta stora problem stavas tossor. Ja sådana små blåa grejer man sätter på fötterna helt enkelt. Medans jag står och försöker få på mig en tossa på foten är min "handledare" redan inne hos vårdtagaren för längesedan. Problemet är att jag kan inte böja mig nedåt på det sätt som krävs. Ni som är opererade kanske förstår vad jag menar. Om inte, testa att stå på ett ben och försök hålla i din fot med händerna. Så lätt är det haha!
.

KOMMENTARER

Kommentarer
♫♪ Sandra T

åh min granne har också skolios, idag ser jag henne sällan utan rullstol/hjälpmedel. Men när jag var mindre kunde hon gå. Minns när jag hade korsetten så brukade hon säga att jag hade tur som fick hjälp, vilket hon aldrig fick

2012-06-27 21:03:24
URL: http://www.sandramusic.blogg.se
Linda ♔

Läste Idas intervju om er. Visste inte att det fanns folk med just de problemen :( Tycker synd om er, men verkligen grymt att ni har orkat klara igenom allt :love:

2012-06-28 11:29:26
URL: http://dancingallday.blogg.se
sabina

hur kan ni ha vart så positiva när ni hade korsetten? Jag har haft den i 2 år nu och jag börjar tycka det är jättejobbigt. Jag har en kompis som ställer jättemånga frågor om korsetten som och hon ser att jag inte gillar det men hon fortsätter ändå. Jag har nästan bara henne jag är med också. Jag har ingen att prata med hemma för dom säger alltid samma sak och så förstår dom mig inte fast dom säger att dom gör det.

Svar: Hej Sabina! Jag har svarat på din fråga i ett inlägg! :)
Skoliosbloggen

2012-06-28 12:25:52
URL: http://sabinaaa.devote.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback