Att ha korsett

Insåg att det var längesen jag skrev ett inlägg om korsett, och den största delen av er läsare har ju faktiskt korsett. För två år sedan hade jag nästan precis haft min korsett i en månad. Jag var på gotland den veckan och jag bar den med stolthet.vädret var katastrofalt och därför hade jag inte speciellt mycket problem med klädval.
Ett par shorts hade jag dock med mig. Det var ett par som satt så tight att jag fick ha dom under korsetten. (inte för att jag någonsin hade byxor eller trosor för den delen över korsetten iallafall, men ändå). 
Hur gör ni, har ni kläderna under eller över korsetten? 
Jag tyckte att det var så jobbigt att ha kläderna över, dom liksom halkade ner så fort man böjde sig/satte sig ner och det var jätte obekvämt. Därför tog det också längre tid när jag skulle på toa. Eftersom kläderna satt under korsetten tog jag alltid av mig korsetten när jag skulle på toa. Lite lagom kul när man hörde mina kardborreband inifrån toaletten haha. 
Vid den tiden hade jag ju inte haft min korsett så länge och jag hade på mig den varenda liten minut som jag skulle. Det var knappt att jag tog av den en timma per dag. Jag beundrar mig själv för hur jag orkade, senare i slutet av min korsettbehandling klarade jag knappt av ett par timmar per dag. Fy. 

Ville bara med detta inlägg säga att ni är starka! Fortsätt kämpa, tiden kommer att gå fortare än vad ni tror. Det har redan gått två år sedan jag fick min korsett, det känns som om det var igår. Kan fortfarande komma ihåg hur smidigt korsetten flög på/av. 
Sommaren är den tuffaste perioden med korsetten, men det blir bättre! <3

 
En random bild från den sommaren. Och ja, det är den blonda som är jag haha.

KOMMENTARER

Kommentarer
M

Jag trodde du var den andra. på den bilden var ni väldigt lika :)

Svar: Haha ja på den bilden är nog min syster mer lik mig nu ;)
Skoliosbloggen

2012-07-22 17:08:18
Annie

Kul att du skrev om korsett :-d:thumbup: Jag använder inte jeans längre med korsetten utan har ett linne under korsetten, sedan korsetten, sedan ett till linne PÅ korsetten för att dölja den bättre (detta linne döljer rumpan för min korsett går väldigt långt ner) och sen har jag jeans tights över korsetten för det är smidigt att dra på/av. Shorts köper jag i lite större storlek så jag kan knäppa dem över magen. Det är väldigt bökigt med kläder speciellt för jag älskar jeans haha och sommaren är jobbig då det är så moderns med öppen rygg och kläder som visar hud och det är svårt med en korsett under...aa ni vet ju så det är bra;-) Har ett år kvar med korsetten så det är bara att jobba på... :tired:kram!:love:

Svar: Jag brukade också ha ett linne på korsetten för att dölja kanterna och även för att dölja att den gick så långt ner där bak :D Tycker du inte att det känns obehagligt att ha byxor över korsetten? Åker dom inte ner och fastnar under kanten för dig? ;) Det kanske är olika beroende på hur korsetten ser ut helt enkelt ;)Kämpa på! Jag vet att det är tufft när man vill ha kläder som alla andra kan ha men inte en själv. Kram <3
Skoliosbloggen

2012-07-22 19:30:17
linda

jag hade alltid byxor och kjolar och sånt över korsetten :) kmr så väll ihåg en gång när jag hade på mig en kjol och en ganska tight blå tröja.. man såg jätte mycket av både korsetten och korsettlinnet! men jag orkade inte bry mig! fattar inte att jag orkade med det när jag gick i sexan :) man blir ganska stolt, haha ;) visst fick man både blickar och frågor.. men ibland orkade man bara inte bry sig..

kramar <3

Svar: Åh hihi det var så sjukt obekvämt tyckte jag ;) Sådär brukade jag också gå runt, jag orkade inte bry mig om den syntes ;) Kram< 3
Skoliosbloggen

2012-07-22 22:31:06
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback