3 månader post op!

Har haft fullt upp idag, men idag är det iallafall 3 månader sedan jag opererades! Det är sjukt vad tiden går långsamt egentligen. Som jag nämnt tidigare känns operationen lika avlägsen som min barndom haha, nä men nästan. 3 månader är egentligen inte speciellt mycket!
.
Nu när det gått tre månader får jag lov att jogga lätt, simma och cykla. Inte för att någon av dessa saker är något jag saknat men nu kan jag om jag har lust göra det med gott samvete! simma kanske skulle vara najs nu när det är sommar och allt, om det kan bli lite varmt i vattnet vill säga. 
.
Så till hur jag mår såhär på min tre månaders dag. Har idag haft ett gångpass på hemtjänsten vilket jag normalt sett inte har. Jag brukar vara så bekväm att jag åker bil. Detta innebär att jag inte fått sitta speciellt mycket idag och morfintabletterna åkte fram på eftermiddagen när det var som värst i bröstryggen. Känns tungt att efter tre månader fortfarande knapra tabletter ibland om jag ska vara ärlig. Jag hoppas att det går över snart! 
.
Tänkte någon dag få tag i min systers kamera och få lite bilder på hur mycket rörlighet jag har nu. (Min kamera är tydligen trasig och går inte att ladda). Jag har själv inte kollat rörligheten så mycket men känner själv att jag kan röra mig ganska obehindrat! 
.
Och så till den där obligatoriska ryggbilden på månadsdagen. (Btw, idag är det precis som vid min operation en tisdag, härligt)

 
Som ni kan se syns ärret olika mycket i olika ljus om man jämför med tidigare bilder!. Har inte solat min rygg än i år med rädsla för att bränna ärret trots tejp (och såklart bristen på sol). När jag får mitt efterlängtade sommarlov ska jag tejpa ryggen som bara den och steka!li

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

usch jobbigt med tabletterna! :( men du ska se att det blir bättre! <3 du är så stark! <3

kramar <3 :)

Svar: Ja :/ Tack detsamma linda <3
Skoliosbloggen

2012-07-03 23:52:54
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
frida

grattis på 3-månadersdagen :D

2012-07-04 12:26:13
URL: http://fridafridolins.blogg.se
mikaela

Vad fint ärret ser ut redan!! Det är bara att tejpa då så håller det sig fint!!

Svar: Åh tack så mycket! :) Det ska jag göra!
Skoliosbloggen

2012-07-04 13:33:14
URL: http://www.snettochskruvat.blogspot.se
Haidi Jakobsson -

Hoppas du haft en underbar onsdag :)

2012-07-04 21:05:19
URL: http://haidisblog.se
Agnesita - foto och teckning

Det ser ut att ha läkt fint :) undrar om du någonsin känner att det sticker eller svider lite i ärret. Jag har opererat mig för en helt annan sak än skolios och har ett ärr på kanske 7 CM efter det. Kan känna att det sticker och drar lite i det ibland fast det är nästan 7 år sen. Mamma som är läkare sa att det kan vara nerverna som försöker hitta varandra fortfarande (har inte full känsel än). Skumt xD

2012-07-04 21:21:32
URL: http://Happydayz.blogg.se
Frida

Hej:) imorgon blir det också tre månader för mig. Förstårr att man inte vill.börja äta morfin igen jag själv börjar ha jätte ont precis vid skulderbladet det brännsjätte mycket fast försöker klara mig på mig på alvedon. Tycker du har att det mycket lyxigt med glidlackan jag själv fick endast ha det på sjukhuset men du kommer vänja dig utan det :)

Svar: Hej! Ja just det du opererades två dagar efter mig! :) Hoppas allt känns bra förutom brännandet vid skulderbladet! Vilken sida har du ont? Ja jag har latat mig lite med det trots att jag inte behövt använda det men nu är allt som vanligt! :)
Skoliosbloggen

2012-07-04 23:09:12


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback