Min omgivnings reaktion

Tänkte berätta lite om hur folk reagerade när jag berättade för dem att jag skulle få korsett. Ja, för det första visste ingen vad skolios var eller en bostonkorsett heller för den delen, det var väldigt förståeligt med tanke på att jag knappast själv visste. Så då talade jag om för mina vänner att jag skulle ha en korett under dem åren jag växte för att ryggen inte skulle bli värre, dem tyckte att det lät jättecoolt och sa från allra första början att dem skulle vara vid min sida hela vägen och stötta mig till tusen. Det gjorde mig glad, jag har världens finaste vänner. När det kom till mina kusiner så reagerade dem på samma sätt, dem visste inte heller vad det var men sa att jag var stark nog att ta mig igenom åren med korsett. En del av dem visste vad skolios var och berättade för mig att dem hade några bekanta som har/hade haft skolios. Familjen blev inte så jättechockade alltså dem var ju direkt inte glada för det men med tanke på att min farbror, mamma, pappa och syster har haft problem med ryggen kom det inte som en chock, men att jag skulle bära på en korsett var något nytt för dem och dem fanns där för mig hela korsettperioden igenom. Verkligen varenda dag.

Nu när jag börjat i gymnasiet har jag helt öppet utan att skämmas över det, talat om det för mina vänner och dem tycker att jag var väldigt starkt och cool som tagit mig igenom dessa år, vilket gör mig glad! Dem är så omtänksamma och säger att jag ska tänka på ryggen när jag sitter eller är med på idrotten, liksom jag brukar " ligga" på stolar haha det är ju mycket skönare än att sitta alldeles rakt. Måste sluta med det!

Kort och gott så visste knappt någon var det var men trots det fanns alla där för mig under hela 2 år och det är något jag är tacksam för! Sen ska vi inte tala om Julia och alla andra korsettjejer som funnits där för mig och peppat mig! Finast är ni <3

Yeah man, det var ingen lätt period kan jag lova er.

styrkekramar från


KOMMENTARER

Kommentarer
ellen

du är stark! <3

2012-01-19 11:10:47
URL: http://duumbass.blogg.se/
frida

detsamma!<3

2012-01-19 13:57:55
URL: http://fridafridolins.blogg.se/
Michaela | Fotograf - Bloggdesign & Vardagsliv

svar

åååh! tusen tack! dina ord gör mig så glad, du ana inte! :D

2012-01-19 16:59:21
URL: http://soeticz.webblogg.se/
janelle

fin blogg!

2012-01-19 17:46:17
URL: http://janellanderson.blogg.se/
frida

sv: det betyder jättemycket, verkligen! Ja, den är världens skönaste!<3

2012-01-19 18:48:43
URL: http://fridafridolins.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback