Svårt att Kissa

Trodde att allt hade gått bra med det denna gången. Hade inga som helst problem att kissa när de hade dragit katetern, men för varje dag som går så blir det svårare och svårare och jag får sitta en bra stund innan det kommer något.
.
Igår när jag kom hem så var det ännu svårare att kissa, och under natten när jag var uppe så fick jag sitta vääldigt länge innan det kom något, och det är svårt att tömma hela blåsan liksom om ni förstår. Nu under eftermiddagen tog det helt stopp och jag fick inte ut en droppe. Gick till mamma i panik och grät eftersom jag är så otroligt rädd för att behöva bli tappad igen. Hon förstod inte alls och blev bara irriterad på mig när jag inte ville ta emot hennes tips så som att "sätta på kranen" osv. Det hjälper inte och jag blir bara frustrerad och arg och har panik när det inte går att kissa, men istället för att förstå mig börjar hon bara bråka med mig istället. Åh..
.
Gick tillbaka och försökte igen och nu kom det lite iallafall, men det är fortfarande väldigt svårt och det rinner liksom inte av sig själv. Det är som om något blockerar! Får hoppas att det blir bättre snart.
.
Ps. Förlåt att jag inte svarat på alla era fina kommentarer som jag fått under veckan, men jag har inte haft orken till det. Men ni ska veta att jag uppskattar alla kommentarer jag får, så tack <3

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

usch vad jobbigt med kissningen :( <3 men om det inte blir bättre måste du ringa till sjukhuset så att du får hjälp! <3

du är så stark vännen! <3

kramar <3

Svar: Ja jag antar att jag får göra det :( Usch usch <3
Skoliosbloggen

2012-12-09 16:16:15
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
linda

sv: usch förstår att det måste vara jobbigt att höra av sig till sjukhuset också :( <3

finns alltid om du vill prata vännen! <3

Svar: Tack <3
Skoliosbloggen

2012-12-09 17:27:28
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Elsa Hugoson

Usch vad jobbigt det låter! Hoppas verkligen att jag slipper operera min rygg!
Kram <3

Svar: Ja det får vi hoppas! Kram <3
Skoliosbloggen

2012-12-09 19:23:49
URL: http://tjejenmedkorsett.blogg.se
♫♪ sandra T

usch vad jobbigt, hoppas det blir bättre snart <3

Svar: Tack <3
Skoliosbloggen

2012-12-09 23:21:40
URL: http://www.sandramusic.blogg.se
Karin

Du kan ju försöka ta emot din mammas tips?
Det kommer inte bli bättre av att du lipar hela tiden, sorry!:/

2012-12-10 11:42:52
Tina

Det är helt normalt att gråta efter en stor operation och det ska man få göra :)
Kanske de kan kolla att du inte fått en UVI efter att ha haft kateter - det händer ofta. Sen vet du förstås att det är viktigt att dricka tillräckligt mycket och gärna sånt som är surt ;)
Du är en superduktig tjej! Krya på dej och må så gott! Kram från Amandas (som blev opererad samma dag som dej) mamma :)

Svar: Tack så mycket Tina för din kommentar! Ska till vårdcentralen imorn så ska kolla med dom då, kanske kan göra ett test för att vara säker :) Hoppas allt är bra med Amanda också, Kram!
Skoliosbloggen

2012-12-10 22:21:12


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback