Skolan!

Första dagen i skolan gick bara fint! Tog en tablett när jag vaknade och har inte behövt ta någon mer sedan dess! Det känns as bra att jag nu mår så bra att jag kan klara mig utan tabletterna. Jag kan ju inte säga att smärtan är helt borta, men den är betydligt bättre än förra veckan. Jag får ont om jag lyfter eller böjer mig men även det börjar bli bättre och jag är inte lika öm i ryggen.
Dock har jag ont under höger skulderblad där jag haft ont i flera år. Det är på exakt samma ställe jag har ont bu fast lite värre, antar att muskeln måste få läka lite igen efter operationen.

Det tråkigaste med allt är att jag känt av lite av den smärtan som de valde att operera för. Jag försöker blunda för det, försöker att intyga mig själv om att det är operationssmärta, även om jag innerst inne vet att det är samma. Det är så otroligt ledsamt att tänka på att operationen kanske inte gjort problemet bättre. Läkarna visste inte vad som var problem, de gissade på att de hade med staget att göra när de valde att operera bort det. Det innebär att om smärtan nu skulle vara kvar finns det inget mer de skulle kunna göra. Åh, jag vill inte ens tänka på det!

Imorn är det återbesök iallafall och jag ska få träffa Rune för att kolla till mitt sår osv. Jag vet redan att det läker fint men det ska bli skönt att prata lite med honom och höra vad han säger och även att jag kan fråga lite om operationen eftersom jag aldrig hann träffa honom efter op. Får se om det blir röntgen eller inte eftersom de inte har gjort någon efter operationen. Fast samtidigt är det väl inte så mycket att se, de har ju bara tagit bort lite grejer. Ska nog ta med min operationsberättelse också så att han kan berätta lite mer om vad de gjorde eftersom jag inte förstår allt, även om Helena berättade lite på ronden. Skriver mer efter mitt återbesök imorn.



KOMMENTARER

Kommentarer
Elin

Var positiv! :-d hade själv operations smärta, den försvinner ska du se :-)

Svar: Jadå, det ska jag försöka ;) Ja alla har ju operationssmärta, men jag hoppas bara att smärtan bakom operationssmärtan försvinner :)
Skoliosbloggen

2012-12-17 20:36:54
URL: http://kaninliv.bloggo.nu


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback