Såromläggning

Imorse när jag vaknade åt jag en macka och gick sedan iväg och tog min första dusch sedan operationen. Det var grymt skönt måste jag säga! När jag tvättade mig kände jag tydligt att känseln hade försvunnit på ett par nya ställen utöver där känseln redan var borta sedan förra operationen. Tex över axlar, nyckelben och skulderblad kände jag nu att känseln ine riktigt var som förut.
.
Efter duschen la de om mitt sår och tvättade rent det. När de skrubbade med descutansvampen kände jag inte ens att de rörde vid mig på vissa ställen, och andra gjorde jätteont. Frågade också om de skulle ta bort de små tejpbitarna som satt över, och då sa hon att det gjorde hon redan. Haha jag kände absolut ingenting, en väldigt konstig känsla må jag säga.
.
Bad om att få en bild på det så att jag kunde se hur det såg ut också och det fick jag. Längst ner (till vänster) kan man se att en del av det gamla ärret är kvar. Man kan också se att det läcker lite där nere och det såg man ju redan innan eftersom förbandet nästan var helt mättat där nere. Nästa gång de ska titta på det är på mitt återbesök om en vecka eller vad det nu var. 
.
Väntar på ronden nu för att få prata lite mer med en läkare. Har bara pratat med en läkare två gånger sedan jag kom hit och då var det typ bara om att jag var ledsen eller att jag hade ont, så nu ska jag passa på att få med mig lite information innan jag åker hem, vilket kommer att ske någon gång under dagen.
.
Mitt hb var imorse 98, så det går alltså sakta men säkert neråt. När jag kom hade jag 130, efter op 111, igår 102 och nu 98. Tog ett venöst och det visade 99 så ja 99 får vi väl säga då. Ska prata mer med läkarna om det, men det lutar väl åt järntabletter skulle jag tro.
 

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

Åh det ser ju jätte fint ut Julia! <3

vad skönt att du snart får åka hem! <3 Du är så stark vännen! Tänk att du har fixat en operation till!! :D <3

kramar <3

2012-12-08 13:45:50
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Kristin

Usch, för tappad känsel säger jag bara! Ibland gör det nästan ondare "utan" käsel än med... ;)
Har dom alltså skärt helt i det gamla ärret? :)
Kram! <3

2012-12-08 17:49:54
URL: http://kristinmarie.bloggplatsen.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback