Natten

Klockan närmar sig halv två och jag har svårt att sova. Smärtan tar övertaget och tabletterna hjälper inte så bra som jag hoppats på. Fick två citodon innan jag somnade vilket är min grunddos. Utöver det får jag oxynorm när jag behöver och det har jag fått två stycken nu sedan klockan var 11.

Det är så jobbigt just nu. Det gick så bra under dagen och smärtan var inte så farlig. Nu har jag mer ont än vad jag haft på hela dagen och det känns jättejobbigt. Vill inte ligga här och gråta heller men min kropp gör det ändå. Både på grund av smärtan och att jag känner mig ensam och allt är bara jobbigt.

Klockan två ska jag få min sista dos av antibiotika på dropp, vilket man tydligen får tre gånger det första operationsdygnet. Så, om en halvtimma kommer sköterskan att koppla in det.

Alla är så snälla och hjälpande och det känns så tråkigt att jag ligger och gråter. För tre månader sedan såg de mig som vem som helst ute och hjälpte patienter, nu ligger jag här inne på ett rum och lipar trots att de försöker trösta mig. Jag vill inte visa mig svag bara... :(


KOMMENTARER

Kommentarer
linda

hoppas att smärtan blir bättre snart vännen! <3 och du får inte känna så att du känner dig svag! Alla är vi bara människor! och jag vet att ingen av läkarna eller sjuksköterskorna tycker att du är svag på något sett! Det är normalt att ha ont efter en operation vännen! <3 och du ska ju inte alls behöva tänka på det sättet eftersom dom har ju sett hur du är när du jobbar! <3

Du är så sjukt stark , glöm aldrig det!

puss!

2012-12-06 07:09:02
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
♫♪ sandra T

åh vännen du är så stark som går igenom det här en gång till<3 det är okej att känna, glöm inte det <3
kram

2012-12-06 12:58:27
URL: http://www.sandramusic.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback