Mitt återbesök

Det gick väldigt fort idag! Hade tid kvart i och kom in runt 5 i tror jag. Rune var försenad så de som var före mig i kön så att säga gick för att fika, men då kom Rune och jag fick komma in tidigare haha.
Sköterskan tog bort mitt förband och samtidigt kom Rune in. Han frågade bara lite om hur det kändes, om jag fortfarande hade ont och jag svarade att jag hade känt av samma smärta som
Innan men att jag hoppades på att det skulle gå över. Han tittade lite på min rygg och jag fick visa vart det gjorde ont. Han sa att smärtan säkert skulle försvinna, och jag hoppas verkligen att den gör det.
.
Vi pratade även lite om Indien och han sa att det var inga problem att åka för allt såg jättebra ut och var helt retningsfritt så det är ju skönt. Jag frågade om jag behövde någon antibiotika när jag åkte dit men det tyckte han inte heller så jag litar på det då. Allt går väldigt fort när man träffar Rune. Jag hade en del frågor som jag tänkte ta upp men hann inte med en enda, för när man väl sitter där så känns allt plötsligt så oviktigt. Vi pratade lite om Indien och vart jag skulle åks osv, så han är lite intresserad av att prata men oftast blir det inte så mycket om själva ryggen.
.
Jag frågade vad som fanns att göra om det skulle vara så att smärtan skulle finnas kvar, och han sa att jaaa det är mycket tveksamt till att de skulle kunna hitta något fel, men att man skulle kunna starta en utredning isåfall, men ja väldigt tveksamt till att det skulle visa något eller att de skulle hitta något fel eftersom det inte fanns så mycket kvar som kunde vara fel. Med de orden så hoppas jag så innerligt att smärtan ska försvinna nu, för ett nästa steg finns det knappt. Han sa att jag skulle få återbesök i slutet av vårterminen, hade hoppats på att kanske få komma tillbaka om tre månader så att de kunde följa upp smärtan, men jaja. Det blir nog bra.
.
I all hast glömde jag att berätta för Rune att jag fått problem med min hand efter pvk:n som jag hade (nålen i handleden på sjukhuset). Några dagar efter att de dragit bort nålen så började jag få ont från där nålen suttit och som en strålande smärts ut mot tummen och ovanpå handen. Varje gång jag kommet när med något så bränner hela handen till och det gör skit ont. Fick en salva på sjukhuset eftersom jag sa att jag inte ville att det skulle bli inflammerat, men den har inte hjälp något värst mycket.
.
En sköterska skulle sätta lite tejp på mitt ärr så jag sa till henne att jag hade ont i handen och jag fick följa med till Rune som kollade lite snabbt på den. Han sa att jag hade fått en tromboflebit vilket innebär en inflammation i venen (blodkärlet) eller något liknande. Han sa att de brukade använda en salva mot det som hette hirudoidsalva, men han visste inte om den var receptfri så sköterskan fick fråga Sara, som trodde att den skulle vara receptbelagd så Rune skrev ut en sådan till mig. Nu när jag hämtade den såg jag att det var en likadan som jag hade fått från sjukhuset men det är väl bara att fortsätta använda den och hoppas på att det går över, för det är jobbigt att inte kunna använda handen ordentligt.

.


KOMMENTARER

Kommentarer
Kristin

Haha jag känner igen det där med att allt känns så oviktigt när man väl har Rune framför sig! :P Hoppas att salvan ska hjälpa och att ni aldrig behöver tänka på "nästa steg". Tycker du fått stå ut med tillräckligt nu... Kram <3

Svar: Haha ja han är inte den lättaste att prata med alltid ;) Åh tack det hoppas jag med! Kram fina Kristin <3
Skoliosbloggen

2012-12-18 15:50:28
URL: http://kristinmarie.bloggplatsen.se
linda

Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att operation ska ha lyckats! Så att du slipper att gå runt med smärta! <3

vad jobbigt det lät med handen! Hoppas att det blir bättre med salvan! Känner igen den där känslan att även fast man har planerat allt så detaljerat i huvudet vad man ska säga under ett läkarbesök så känns liksom allt det där man hade tänk att säga så oviktigt och fjantingt typ :( <3 eller så glömmer jag bort allt som var så självklart innan läkaren gick in i rummet , haha ;) Lite skrämmande ändå! Egentligen ska man ju inte känna att något är "oviktigt" eftersom dom är ju faktiskt där för att hjälpa! :) <3

Hoppas att du får en fin kväll! :)

kram!

Svar: Tack snälla <3
Ja men visst blir det så, man vill inte vara jobbig och komma med "onödiga" grejer när de redan är så stressade ;)
Kram <3
Skoliosbloggen

2012-12-18 20:01:36
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
zoida.blogg.se

Vad bra att det såg bra ut :p

Svar: Ja det var skönt! :) Roligt att du läser på VO :)
Skoliosbloggen

2012-12-21 17:22:39
URL: http://zoida.blogg.se/
♣ Ida - Hon som föddes med LKG

sv: Ja, det är ganska rolig linje så ;)

Svar: Ja men visst är det :D
Skoliosbloggen

2012-12-22 17:27:32
URL: http://idahtt.blogg.se
♣ Ida - Hon som föddes med LKG

sv: går du också VO? :)

Svar: Ja, eller OP rättare sagt hehe :)
Skoliosbloggen

2012-12-22 17:31:23
URL: http://idahtt.blogg.se
♣ Ida - Hon som föddes med LKG

sv: Just ja, det har ju blivit nytt gymnasium :p

Svar: Ja precis ;D
Skoliosbloggen

2012-12-22 17:34:23
URL: http://idahtt.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback