Irritation och ilska upp över öronen

Igår hade jag Religion på eftermiddagen som sista lektion. Läraren är helt klart väldigt säregen och kan ena stunden stå och dansa och skämta framför klassen och i nästa skrika och skälla på oss.
 
Det var dags att starta upp med ett grupparbete igår och jag sa till honom att jag inte kunde vara med eftersom jag skulle vara borta ett tag. Förra lektionen berättade jag nämligen för honom att jag skulle opereras. När jag sedan bad om att få en egen uppgift att göra så sa han att jag skulle göra samma uppgift som de andra fast göra den själv. Jag började arbeta lite smått och bad honom komma då jag hade ytterligare ett par frågor. Jag frågade hur många sidor uppgiften skulle vara på och sa också att jag omöjligt skulle hinna klart på två veckor som de andra grupperna skulle. Då small det!
 
Han började skrika att "Jag vet väl fan inte hur många sidor du ska skriva, du är fan 18 år du får fan tänka lite själv och blablabla" Jag blev as sur, och då fortsatte han med "Det är fan inte jag som väljer att vara borta i två veckor, då får du fan lösa det här själv. Skaffa ett halvårs förlänging eller vad fan vet jag!" 
 
DÅÅÅÅ jävlar alltså. Förlåt att jag svär men jag blev sååå förbannad och arg att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Han kan INTE komma och få det att låta som att jag ska på någon jävla semester eller något. Jag har inte valt själv att opereras, det är det sista jag har! Blev så arg att jag började gråta, och läraren hade redan gått därifrån innan han såg det. Jag klampade ut ur klassrummet och var så arg att mina kompisar fick komma efter med mina grejer och trösta mig. Sen vägrade jag att gå tillbaka till lektionen så satt mig ute vid borden utanför alla klassrum och jobbade där istället. 
.
Inte nog med det så sa mina kompisar till honom sen när jag hade gått ut att han inte kunde stå och skrika på mig och att jag hade blivit ledsen och gråtit. Då hade han mage att säga : när man är 18 år väljer man fan själv om man vill gråta, slåss, bråka eller vad man nu vill göra!
inget medlidande över huvud taget alltså.
 
Min kompis som också hade fått nog kom och letade efter vår mentor så vi pratade med henne tillsammans och förklarade situationen. Det här var inte första gången klassen reagerade på hur han betedde sig och vi har klagat innan. Min mentor gick och pratade med läraren och när hon kom ut sa hon bara att vi hade delade åsikter om det som hände och att vi skulle bestämma ett möte på måndag där vi pratar igenom allt tillsammans alla fyra. Då ska han allt få höra ett och annat vad jag tycker. Det är INTE okej att behandla mig så utan att få höra om det!

KOMMENTARER

Kommentarer
♫♪ sandra T

men gud, INTE okej..

Svar: Nej det tycker inte jag heller! Fruktansvärt beteende...
Skoliosbloggen

2012-12-01 12:59:32
URL: http://www.sandramusic.blogg.se
linda

Men herregud hur kan en lärare säga så där! Usch jag skulle ha blivit jätte ledsen!! <3

Just det där har aldrig hänt mig någongång.. men däremot så har jag extremt jobbigt med mina "vänner" i skolan.. dom frågar aldrig hur jag mår eller så.. eller hur det gick på sjukhuset.. utan jag ska hjälpa dom med allt hela tiden! Ibland får jag bara lust att skrika och säga att har du funderat på någon annan en dig själv.. men jag vet inte hur jag ska kunna klara av att säga det.. Vill inte bli osams med dom heller för jag har inte så många kompisar direkt.. <3 och man vill ju inte sitta själv i matsalen.. :) Haha nej usch för såna människor!!

p.s medicinen som min läkare skrev ut till mig. den som om den skulle hjälpa skulle öka chanserna att det var just det han tror! och det som ska letas efter på röntgen.. var dom tabletterna som jag har redan ätit och dom hjälper ingenting.. jag får också massor med utslag i ansikte av dom.. så jag rinde till akademiska i torsdags och sköterskan lovade att prata med läkaren om hur vi skulle göra.. för jag berättade att jag tål varken pronaxen eller citodon. dom som jag tål och lindrar värken lite iallafall är tradon och diocontin.. eller vad det nu heter <3 då nämde sköterskan den där andra morfin sorten som du äter.. <3 så får väll se om jag ska börja med den <3 men dom lovade att ringa tillbaka i torsdags.. men såklart inte! Så nu blir det att ringa igen på Måndag! Haha love life! ;) :(

Men bra att du står på dig! <3

kramar <3

Svar: Ja fy! Jag har det likadant med mina vänner och det är ganska jobbigt :/ Förstår hur du känner!
Jag har en kollega på mitt jobb som får likadant av att äta citodon osv, och hon får äta antingen tradolan eller ibland lite oxycontin som jag ger henne eftersom hennes läkare inte vill skriva ut! Hoppas att det löser sig, kram! <3
Skoliosbloggen

2012-12-01 13:34:59
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
linda

sv: Åh vad snäll du är julia! Haha jag ska säga till att jag vill ha det utskrivet också! <3

haha önskar att du kunde ge mig också ;)

usch man blir så trött på läkare som inte lyssnar!

det är liksom inte dom som går runt med smärta! <3

kram!

2012-12-01 15:07:37
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Kristin

Det är verkligen helt sjukt!! Att han ens får stanna kvar! Anmäl elle vad som helst, det är verkligen inte ok att beté sig så! Och julia, du får inte ta åt dig, du vet varför du gör det här, låt han gå och dö i ovisshet. Många kramar och hoppas det går bra på måndag <3 <3 <3

Svar: Nej men eller hur! Ska verkligen ta tag i det här nu, jag ska inte låta honom komma undan :/ Tack snälla söta Kristin <3
Skoliosbloggen

2012-12-01 17:15:42
URL: http://kristinmarie.bloggplatsen.se
Mohammedi's | Art, model & designer

Julkalender på bloggen. Tävlingar varje dag fram till Julafton! ♥
DELTA PÅ TÄVLINGEN (lucka 1) : http://mohammedis.se/2012/december/lucka-1-vinn-presentkort-fran-weskins.html#comment

2012-12-01 20:15:44
URL: http://mohammedis.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback