Abstinens

Hoppas ni alla haft en fin jul! Är fortfarande hos min pappa så svarar på era kommentarer när jag kommer hem imorn! :)

Har under de senaste dagarna haft en del abstinens besvär. Har inte ätit några tabletter alls sedan i torsdags tror jag, och jag har ju känt av det kan man säga. Inte så illa som sist, men jag kokar av värme samt har krympningar i kroppen, speciellt när jag ska sova.

Detta är från citodonet eftersom jag slutade med morfinet för ett bra tag sedan. Jag underskattar lätt citodon eftersom den inte är lika stark som mina andra tabletter. Det blir lätt som att jag ser det som panodil i jämförelse till de andra, vilket gör att jag inte räknat med abstinens från den här korta tiden som jag ätit dom! Dock så är det ju ganska starks tabletter de med, så jag får helt enkelt ändra min syn på dessa läkemedel jag fått utöver oxynorm och oxycontin. Nu är det iallafall inget jag behöver tänka på eftersom tabletterna inte är något jag behöver äta mer nu. Inte alls. Visst är jag inte smärtfri på långa vägar, men det är ingen idé att äta tabletter när man kan stå ut med smärtan som den är nu. Fortfarande öm över vänster sida och speciellt revbenen, men det hoppas jag såklart går över snart.


KOMMENTARER

Kommentarer
linda

vill börja med att säga att jag hoppas också att du har haft en fin jul! :D <3

usch kan verkligen hålla med dig om att man underskattar liksom citodonet. dock så har kunde jag ju inte äta dom så länge eftersom min ansikte och mina ögonlock svullnar upp och blir helt röda, haha ;) <3 Men däremot av dolcontinet , tradoln, eller hur det nu stavas blir jag väldigt yr och röd i ansiktet av värme typ och svettas super mycket :( <3

men just nu äter jag inga tabletter alls eftersom det inte hjälper något tyvärr :( <3

Hoppas verkligen att smärtan försvinner för dig!

kram! <3

Svar: Ja men visst är det så :/ Har hört flera i min omgivning som haft klåda osv av citodon/tradolan så det verkar vara ganska vanligt! Då är vi på samma nivå, bättre att klara sig utan tabletter när de ändå inte hjälper. Kram och tack detsamma <3
Skoliosbloggen

2012-12-26 10:50:50
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback