Min första "Riktiga" dag på praktiken

Efter läkarbesöket skyndade jag mig för att få på mig de otroligt snygga kläderna man har när man jobbar på sjukhus. När jag kom upp på avdelningen fick jag gå med en undersköterksa som heter Mikael. Han hade hand om mig när jag hade opererats så det blev jag glad över! Han kände inte riktigt igen mig först, men när jag berättade att jag hade opererats dååå kände han igen mig väldigt mycket. Under resten av dagen fick varenda personal på avdelningen höra att jag hade vart patient där och nästan alla som jag träffat kände igen mig. Riktigt kul!

Det första jag gjorde var att gå in och hälsa på Saga, Hon var på jättebra humör och såg ut att må hyffsat bra. Jag tyckte det var såå kul att träffa henne! Fick vara med när hon skulle upp och stå, och hon var så himla duktig! Hon kommer allt att komma ifrån sjukhuset snabbare än vad jag gjorde så duktig som hon är, det är jag säker på! :) Det var jättekul att hon var med i den patientgruppen som vi hade hand om idag, så då fick jag möjlighet att träffa henne flera gånger :) 

För övrigt rullade dagen på. Fick en liten rundvisning på avdelning om vart alla grejer fanns och hur alla saker funkade osv. Jag hoppas att jag kan komma ihåg hälften iallafall haha! Ser fram emot att få börja lära mig lite praktiska saker under dessa 4 veckor, det är så himla kul! 

Just det ja. Jag fick träffa Anita också! Jätteroligt, hon är så snäll! Hon frågade hur det blev med mitt projektarbete. (Jag hade lite planer på ett skoliosprojektarbete som jag diskuterade med Anita och chefen när jag var där). Både Anita och chefen kom ihåg det haha! 
 
 

KOMMENTARER

Kommentarer
ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Proffsig du ser ut!!

Svar: Åh tack snälla ;)
Skoliosbloggen

2012-08-21 22:59:48
URL: http://adaras.se
linda

åh vad roligt med skoliosoperationen! <3

och vad fin du är vännen! <3 :D

hoppas att du får en härlig dag!

kramar <3

2012-08-22 06:48:52
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback