En vecka kvar tills min praktik!

Om en vecka börjar alltså min praktik på avd 16. Jag har haft nedräkning sedan jag fick reda på det, och nu är det alltså bara 7 dagar kvar! Gud vad jag har längtat! 

Fortfarande är det lite strul med schema/Handledare osv men nu har jag iallafall fått två nya handledare eftersom min förra, Anita inte jobbadde på det sättet just de veckorna så att hon kunde ta emot en elev. Mina nya heter Marlene och Mona. Någon som känner igen dessa? ;) Jag minns inte att jag träffat någon av dem när jag låg inne men det ska bli spännande att träffa dom! 

Min första dag ska jag gå på en introduktionskurs på mölndals sjukhus, då kommer jag bara att vara på avd 16 en kort stund på eftermiddagen för att kanske få lite information om hur allt funkar. Sen startar min första riktiga dag den 21 augusti, alltså på tisdagen. Oturligt nog har jag ju mitt återbesök den dagen från kl 8:20 och det tar ett par timmar. Hoppas att det går fort så att jag inte missar allt för mycket av dagen hehe. Kanske kan jag smita upp emellan om det är lång väntetid efter röntgen tills läkarbesöket. Det brukar de säga till om. 

Jag vill också säga att om det är någon som läser här som kommer att befinna sig på avdelningen när jag är där (V34-37) så får ni gärna höra av er om ni vill prata! Och som sagt, jag kommer inte att skriva något om enskilda patienter eller liknande här på bloggen så ingen behöver att oroa sig över det! Jag har tystnadsplikt precis som alla andra som jobbar där. Möjligtvis kan jag uppdatera lite om hur det går för Janna eftersom hon själv sagt att det är okej, men det får vi se hur det blir. Eftersom jag fått nya handledare är jag inte helt hundra på att jag kommer att träffa skoliospatienter riktigt så mycket som jag hade gjort med Anita som handledare. Jag får hålla tummarna helt enkelt!

Samma dag som jag börjar ,opereras en tjej som jag pratat lite med, Lycka till <3 Vi ses när du är tillbaka på avdelningen! 

Ps. Jag har skapat en egen kategori för min praktikperiod. Så, för er som är nyfikna på hur det är att jobba på en avdelning med skolios osv kan kika i den kategorin så småning om!  Praktik på avd 16 heter den. 


KOMMENTARER

Kommentarer
linda

åh vad roligt vännen! :) jag förstår verkligen att du längtar! :D det skulle jag också göra, hihihi ;) <3

åh jag önskar at du skulle vara på falu sjukhus istället :D då kunde jag hälsa på dig, haha ;) <3

massor med kramar!

2012-08-13 20:07:57
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Åh vad kul att din praktik är så nära nu! Är så glad att du fick platsen :)

Svar: Åh tack fina du <3
Skoliosbloggen

2012-08-13 21:22:08
URL: http://adaras.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback