Ajajajajajaj

Dagen har rullat på fint. Har lärt mig ganska mycket idag faktiskt och har känt mig lite mer självständig än igår iallafall haha. Har lärt mig lite allt möjligt faktiskt. Har fått ta stick i fingret på en patient. Stackarn säger jag bara! Första gången stack den knappt igenom så det kom typ aaaas lite blod. Fick sticka om med en grövre nål men det kom inte tillräckligt med blod denna gång heller. Dock hade han kalla händer så det berodde lite på det också. En undersköterska fick ta över och sticka honom en tredje gång. Haha jag tyckte så synd om honom!  Fick sedan sticka en undersköterska för att öva en gång till.

Sen lät en patient mig ta ett venprov på henne. Jag har aldrig någonsin stuckit en människa så jag var livrädd. Hade svårt att hitta ett blodkärl men efter att patienten själv som jobbade inom vården visat mig, så kunde jag sticka. Tror ni inte jag missade? Jo självklart! Inget blod där inte. Min handledare för dagen fick sticka om haha. Även där gick det trögt och en sjuksköterska fick komma in och fylla det sista röret. Stackars patient, men hon tyckte inte att det var någon fara så det var lugnt! 
Har också fått lära mig de lite mindre grejerna. Tömma kateterpåse, ta matbeställning, skriva ner mätvärden osv. Riktigt bra dag! 

Saga är en riktig kämpe. Efter att ha varit hyfsat pigg de senaste dagarna har hon idag fått ett bakslag och mår inte alls bra. Dock kämpar hon på trots att hon mår så dåligt, Du är verkligen grym Saga! <3 *


Som vanligt är min rygg helt DÖD. Tror inte att jag haft såhär ont sedan de två veckorna efter operationen. Hemskt! Kom hem vid ca 22:30 och ska upp 04:30 för ett dagpass imorgon. Det känns bra det här! 



KOMMENTARER

Kommentarer
M

Skulle inte du kunna fråga om det är okej ifall du skulle kunna ta några bilder till bloggen under operationen? Skulle vara intressant o se :)

Svar: Jag kan ju alltid fråga! Men tror tyvärr inte att man får det eftersom allt är väldigt rent osv, man måste ha de gröna kläderna på sig, mössa och hela köret. Men jag ska absolut fråga! :)
Skoliosbloggen

2012-08-24 02:35:26
linda

vad roligta att du får testa mera saker! <3 :D

men det lät inte alls roligt men ryggen vännen :( usch lider med dig :( <3

massor med kramar <3

Svar: Ja väldigt kul :D Tack fina <3
Skoliosbloggen

2012-08-24 06:52:50
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback