Lavemang

hanna om Svar på lite frågor:
har du gjort eller ska göra ett lavemang? läste om det på någon hemsida och ska själv opereras och tycker att det ska bli hemskt om man nu måste göra det! svara gärna i ett inlägg så är du gullig! 
önskar även dig all lycka till imorgon och hoppas allt går jätte bra! 
tycker att du är riktigt grym som har bloggen och skriver om din operatio just nu, det känns jätte bra för mig som ska opereras att veta vad jag har framför mig, lycka till styrkekramar
Svar:

Hej Hanna, du behöver inte oroa dig! Inför den här sortens operation räcker det med att fasta efter kl 24 på kvällen innan. Du behöver alltså inte göra ett lavemang! Lycka till med din operation och tack så jättemycket<3



KOMMENTARER

Kommentarer
Anna

tänkte bara flika in att det beror nog lite på... :) jag opererades för 5 dagar sedan, den 28 mars, och fick ta lavemang både dagen innan op samt idag, dag 5 efter op, för att tömma tarmen och undvika illamående så mycket som möjligt. så det beror nog på sjukhus! utöver det gällde det även att fasta från midnatt innan op.



jag var också väldigt nervös inför detta men det går snabbt och de är väldigt profesionella, så om det skulle inträffa är det inget att oroa sig för!

2012-04-02 23:04:52
URL: http://28032012.tumblr.com
Sara

Hej! Läste frågan om lavemang och ska jag vara helt ärlig beror det nog på. Jag var tvungen att ta lavemang kvällen innan operationen samt så var jag tvungen att fasta efter klockan tolv:) men det är inget farligt!

2012-04-03 00:23:55
URL: http://atthaskolios.blogg.se/
Johanna ♡

Vad är lavemang? xd

2012-04-03 16:36:19
URL: http://johannasskolios.blogg.se/
ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

sv: varsågod! Skönt att operationen gick bra! :)

2012-04-05 01:09:43
URL: http://adaras.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback