Hemgång

Springer runt här inne på mitt rum och städar nu. Det är mycket kläder och grejer som ligger huller om buller. Jag har ju trots allt bott här i 9 dagar samanlagt nu. Som jag  sa tidigare, det känns lite sorgligt att lämna. Mest med tanke på att jag lätt fäster mig vid saker och jag tycker att det ska bli tråkigt att aldrig mer få träffa personalen. Dom har varit så himla snälla mot mig när jag har mått dåligt, även om jag skrikit och gråtit (vilket jag gjort väääldigt mycket). Dom har alltid försökt hålla modet uppe.
.
När jag tänker på vad jag skrev innan, hur orolig jag var över att inte få ta emot besök osv så inser jag att jag inte hade något att oroa mig över. Med tanke på att jag hade eget rum har jag haft besökare ända fram till kvällen och både kompisar och vuxna har sovit hos mig. Personalen har accepterat det mesta och det är jag så glad över.
Visst, det kanske inte hade vart samma sak om jag hade fått dela rum med någon annan, men jag tror ändå att personalen alltid gör vad de kan. Jag har sagt det tidigare men de är helt underbara.
Ibland tror jag att de kanske har varit lite irriterade på mig, det hade jag också varit haha, men ändå.
.
Jag fick frågan förut från en sköterska om jag tyckte att det hade varit som jag förväntat mig. Jag svarade jaaaa det har det väl. Men när jag tänker efter så nej. Det har varit så mycket bättre än vad jag någonsin kunnat drömma om. Om det inte hade varit för katetern hade jag nästan kunnat säga att jag hade kunnat göra det igen. Okej, nej jag ska inte överdriva men jag trodde att det skulle vara värre än vad det faktiskt var. Eller så kan det vara så att jag nu sitter här dag 8 och faktiskt mår bra och har glömt bort hur ont och hemskt jag har mått.
.
De flesta i personalen vet om min blogg och vissa visste redan innan, så kära personal, om ni läser det här. Ni är guld värda och jag kommer att sakna er. Miljoner kramar till er!





KOMMENTARER

Kommentarer
H a n n a

Så skönt att du får åka hem! :)

2012-04-11 11:34:06
URL: http://hannazwonderland.blogg.se/
Johanna ♡

Bra att det går framåt! Det är så coolt att du ser det positiva i allt. Det finns ju många som bara kan se det dåliga och är blinda för det bra, men du är inte en av dem. :)

Heja heja!

2012-04-11 12:20:44
URL: http://johannasskolios.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback