Sofia undrar!

Hej!
Jag har behandlats med korsett i åtta år nu och ska opereras för skolios på måndag.
Jag är också patient hos shalgrenska, men jag är fruktansvärt besviken på hur jag som patient har behandlats (asså, det är väldigt mycket som de har gjort fel) och jag vet att Sahlgrenska inte precis är känt för att vara ett enastående bra sjukhus, och jag tycker att man behöver sätta ner foten och visa att det är något fel i strukturen.
Så därför tänkte jag höra med fler Sahlgrenska-patienter om de också är missnöjda med hur läkare och personal har bemött dem.
Så därför undrar jag: Tycker du att det, i ditt fall, finns saker som de kunde ha gjort mycket bättre?


Hej Sofia!
Oj det var väldigt länge du haft din korsett och jag måste bara säga att du är otroligt stark som haft den så länge! Jag vill också önska dig lycka till med operationen, jag kommer att tänka på dig!
Och ja, allt har nog inte skötts så bra som det hade kunnat. Jag fick tex vänta i 7 månader från och med att remissen skickades till att jag fick komma dit och ta en röntgenbild. Jag fick sedan vänta i två månader på min korsett, fastän de sa att det var bråttom. Sen ytterligare en grej som jag är besviken med är informationen jag fick från läkaren när jag fick reda på min skolios. Jag hade ingen aning om vad det var, och han berättade att jag hade 30 grader skolios när jag i själva verket hade 36 och 34. Han nämnde inte ens hur ryggen såg ut eller vad som kunde hända om jag inte använde min korsett ordentligt. Att jag sedan fick vänta i nästan 10 månader innan jag fick träffa läkaren igen var också väldigt dåligt.
Men
Om man bortser från allt det här så tycker jag att läkarna är duktiga och dom hjälper patienter med skolios, och det är ju det viktigaste.
Men jag tycker som du, att någonting behöver göras!
Kram!

Vad tycker ni andra som är Sahlgrenska patienter?
Kommentera:)





KOMMENTARER

Kommentarer
johanna

Jag opererades också på sahlgrenska men var jätte nöjd med hur de skötte allting. Det är synd att du ska känna dig missnöjd! Jag hoppas du står på dig och säger som du tycker så att de kan ta till sig det och bli bättre.

2011-03-13 13:04:49
URL: http://spotlighteffect.blogg.se/
janna

jag fick också vänta sjukt länge ( typ 7-8 ) för att bara få en remiss för att röntga ryggen innan jag fick reda på att jag skulle få korsett o.O

2011-03-14 13:11:13
URL: http://unpredictablethings.devote.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback