Inför operationen, Svar

    Jaa kära läsare måste säga att ni vart dåliga på att hjälpa mig med svar på vad som skulle göras innan opeationen;) 
Fick dock två kommentarer så det var bra! :) Om någon har något mer att tillägga är det bara att kommentera!

          Sara 
om inför operationen?:
När jag gjorde min operation fick jag vara en hel dag på sjukhuset ett tag innan (någon vecka kanske?) och ta blodprover, prata med narkosläkare m.m. Jag gjorde också magnetröntgen typ några dagar innan vilket jag tyckte var rätt sent. Sen gjorde jag nån vanlig röntgen för att se hur rörlig jag var typ.

          elaine om inför operationen?:
jag fick göra magnetröntgen typ 5 månader innan jag opererades, det är för att kolla så alla inre organ är friska o sånt. sen har jag tagit ett x antal blodprover osv, sen när du ska opereras så kommer narkosläkaren prata med dig om vilka mediciner du ska få och hur det går till när man sövs och sånt :)









KOMMENTARER

Kommentarer
elaine

sv - Ja, typ 40 minuter och allt man får göra är att stirra upp i taket :p

2011-12-16 17:00:08
URL: http://elainelofdahl.blogg.se/
elaine

sv - Ja, typ 40 minuter och allt man får göra är att stirra upp i taket :p

2011-12-16 17:00:08
URL: http://elainelofdahl.blogg.se/
Hannah Fryklund

Hej tjejer!

Måste bara säga att jag tycker ni är fantastiska som bloggar pm detta. Jag fick min första korsett när jag började sjuan. Om jag inte minns fel var krökarna 44 respektive 43 grader. Jag är idag 26 år och önskar jag använt min korsett mer än vad jag gjorde. Jag gjorde allt möjligt för att komma undan, tom gömde den i skogen på väg till skolan!



Kram till er

2011-12-16 21:30:50
Elin

Jag fick precis som de som skrivit innan, göra magnetkameraundersökning några månader innan och sedan ha en heldag innan op med massa förberedelser.



Där togs massa röntgenbilder, dels de "vanliga" men också där jag fick böja mig åt sidan för att kolla hur rigd kröken är och en CT. Jag fick träffa narkosläkare som pratade om sövning och sjukgymnast som pratade om hur det skulle kännas i ryggen, vad vi skulle träna på de första dagarna och vad jag skulle kunna göra innan jag åkte hem. Träffade en arbetsterapeut som pratade lyftteknik och arbetsställnign. Fick även göra en spiriometri för att kolla lungfunktionen, man satt i en glaslåda och andades i ett rör. På kvällen innan tog de också en del blodprover, blodtryck och sånt. Var också en sväng till sjukhusfotografen som tog massor med bilder på ryggen.



I Linköping där jag opererades ligger alla skolioser på barnkirurgen så jag fick träffa en kvinna från lekterapin också som berättade att man kunde låna filmer m.m. Så klart fick jag ju också träffa min läkare och vi bestämde om operationen skulle göras posteriört eller anteriört.



Oj, det blev långt, men det var en intensiv dag! Har du fler frågor får du gärna maila eller skriva här på bloggen, den är superbra så läser ofta! Kramar och lycka till!

2011-12-16 21:40:17
Isabelle<3

http://isabellealberti.se/2011/december/tavling.html#comment



Just nu har jag en tävling där man kan vinna valfritt plagg, som tex kan vara nyårsklänning / julklänningar / vardags plagg osv, perfekt att ge bort eller varför inte ha till sig själv? superlätt och delta, ha det bra!

Kram

2011-12-16 22:20:52
URL: http://isabellealberti.se
Chayenne - En av Sveriges skönaste unga mammabloggar.

Hej finis ;) Hoppas att du har haft en bra helg! :)

2011-12-18 19:59:18
URL: http://sense.webblogg.se/
ellen

åh, gud vilken stor operation du ska gå igenom :(

2011-12-18 20:08:56
URL: http://duumbass.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback