Olika typer av korsetter

Det finns lite olika typer av korsetter så vi tänkte visa dom här nu.

Bostonkorsett



Är den vanligaste sorten nu för tiden. Ser olika ut men fungerar likadant:)

Milwuakee korsett



Var väldigt vanlig förr när inte bostonkorsetten fanns. Som ni ser är den gjord av plast runt höfterna och har en stålskena runt halsen.

Chenau korsett



Vet inte så mycket om den men vad vi vet så används den endast under natten.

Providence korsett

Hittade ingen bild men även den är en natt korsett.

Rätta oss gärna om vi skrivit fel på någon av dem:)





KOMMENTARER

Kommentarer
♫♪ Sandra T

när man ser Milwuakee korsetten blir man fan glad över att man hade en boston hehe

2010-11-05 22:04:37
URL: http://sandramusic.blogg.se/
Andrew

Chenau korsetten såg riktigt obehaglig ut runt höfterna o_o

Håller med Sandra T, tur att man har Bostonkorsett.

2011-01-12 21:38:18
Anonym

Själv har jag Chenau korsett. Den enda som hjälper och ger resultat :),

bara på natten? Nej. Obehagligt i höfterna? Varierar, min är smidigare än eran + med två stora hål.

Jag har valt en alternativ behandling på Katharina Scroths (stavning?) sjukhuset i Tyskland, och har gått ifrån 55 grader till drygt 38 på 3 år. Vad sägs om det? Svenska läkare är lögnare. Så är det bara. Tyvärr.

2011-05-17 20:05:58
Christina Berggren

Trevlig sida, skönt att se att utvecklingen gått framåt, själv hade jag en Milwuakee korsett i 5 år, men min var inte i plast, den var i läder och stålskenor, insidan var kläd med tygväv, så jag hade inget linne under den, hade den både på dagen och på natten. Hade min på 70-talet. Härligt med utveckling och slippa ha korsetten ända upp i under hakan. Det var klumpiga saker, kommer ihåg att den ofta skavde sönder mina tröjor på framsidan där lädert började, av en skruv, så min far han gjorde en specialrem som han fäste utanpå skruven, så mina kläder höll bättre.

2011-09-26 12:05:17


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback