Allt är inte en självklarhet

Gick och kikade lite på rean på New yorker här om dan. Hittade några fina tröjor som passa bra över korsetten som jag köpte. Gick vidare och hittade ett ställ med billiga kjolar, bra tänkte jag. Tog med mig ett gäng in i provhytten och provade dom. Besvikelsen sköljer över mig när jag inser att jag ser ut som en fyrkantig robot med en korsett som syns både igenom linnet och i armhålan. Alla naturliga former försvinner med korsetten.

Fick besviket hänga tillbaka de billiga och fina kjolarna. DAMN.






KOMMENTARER

Kommentarer
♫♪ Sandra T

smällar man får ta när man har korsett, och man får göra som jag gjorde och shoppa loss när man är färdig med skiten :D

2010-11-16 19:28:30
URL: http://sandramusic.blogg.se/
zandra

på bilderna tycker jag det ser bra ut ju! jag brukar själv inte vilja köpa kjolar, eller linnen ibland för att det kan se knasigt ut, men det löser jag alltid med en kofta! (a)

2010-11-17 18:06:49
Bea

Svar: Klart som tusan att jag INTE ville genomgå en operation, det var sista utvägen för mig, om jag ville bli fri från skoliosen. Min ortoped hade varit så oaktsam med observationen av min rygg så när hon funderade på att ge mig korsett var det försent, o då skickades jag till Uppsala för operation. Förhoppningsvis hjälper korsetterna er, hur länge har ni haft dem o hur länge kan ni tänkas behöva dem? :)



Jag hade aldrig korsett, men förstår att det måste vara svårt att få kläder att passa o sånt. Jag hade lite samma problem, då min krök satt på vänster sida o gjorde att kläderna satt oproportionellt, vilket var störande för mig själv o såg konstigt ut.

2010-11-22 10:35:34
URL: http://rocknrollallnite.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback