Sahlgrenska

Idag har jag vart på sjukuset för återbesök. På min kallelse stog det att jag skulle få prata med sjukgymnast, röntga ryggen + eventull korsett justering.
Fick börja med att prata med sjukgymnasten karin, hon är väldigt snäll och stöttande! Hon tyckte att jag spännde åt min korsett väldigt bra faktistk (a) Sen så sa hon att de skulle sätta in en platta på magen för att räta ut svanken. (kommer till det senare). Hon mätte mig med korsetten på, vilket dom inte gjorde förra gången. Och eftersom man blir lite längre med korsetten på, så räknade hon att jag hade växt från 167 cm till 169 cm. JAG  ÄR INTE SÅ LÅNG???:( iallafall, det var bra att jag hade växt, så röntgen behövdes inte. Hon sa att jag skulle få komma tillbaka om ett halvår och röntga + röntga handen och handleden ( dom kan tydligen räkna ut hur mycket mer man ska växa på det viset)

Jag frågade hur sne min rygg var, och hur länge jag skulle ha korsetten. Förra besöket hade jag fått reda på att min rygg var 30 grader. Men när jag sen fick se min röntgen bild några veckor senare såg jag att jag hade två kurvor och förstog inte hur det gick till, för jag kan ju inte ha exakt trettio på båda. Så hon svarade att jag hade 36 på den översta och 34 på den understa. Okej, det är liite skillnad från 30 grader? Sen att jag skulle ha korsetten ca ett år till ett och ett halvt år till. Härligt.

Efter det skulle jag fixa till korsetten på deras verkstad. (slapp min läskiga korsett gubbe Janne denna gången) Dom satt in plattan på magen som förövrigt är ca en halv centimeter tjock och hjälper ingenting. Men jaja. Sen sågad de till ena kanten där bak för att jag skulle kunna dra åt mer eller vad det nu var, eftersom min ryggrad gick in i kanten gick det inte dra åt mer eftersom det gjorde Skit ont! ( OBS, testa aldrig att dra ihop korsetten så mycket så att den nästan går ihop i ryggen, jag lovar, smärtan är inte värt det;)

Efter det var allt klart, och när jag kom ut ur rummet satt det en annan tjej med korsett i ett annat rum, och hon och hennes mamma log värsta stort åt mig. Man känner liksom en sån samhörighet även om man aldrig träffats tidigare!





Plattan, som inte hjälper haha;)

kram




KOMMENTARER

Kommentarer
EmmiHeiskanen

Tack, detsamma = )

Händer idag ? = )

2010-09-05 13:24:23
URL: http://heiskanens.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback